20 april 2024, 05:28:34

Kale plek

Gestart door Mac, 1 april 2014, 18:45:16

« vorige - volgende »

Mac

Mijn excuses voor als ik het dubbel heb geplaatst maar ik kan mijn bericht nergens meer terug vinden helaas  :(

Hallo ,

Ik kwam op dit forum terecht omdat ik me toch wel een beetje zorgen maak over ons valkje ..

Hij/zij is nu bijna bijna 7 weken oud . We hebben hem nu 2 weken en dus ook zelf gevoed .
Het eten gaat prima ,in de begin was de pap iets dunner en omdat hij soms veel honger had morste hij nogal eens wat .. Ik heb dit met lauw warm wat zo goed mogelijk elke keer afgedaan nadat hij had gegeten.
Toch bleef er wel eens wat zitten , wat op droogde en hij begon dit vanzelf schoon te maken.
Nu word zijn nekje (onder de snavel) nogal kaal ..Is dit van het schoonmaken of moet ik me eigen ergens anders zorgen over gaan maken ?

Op dit moment is de pap wat dikker en morst hij ook niet meer , behalve zijn snaveltje maar die is makkelijk schoon te maken.
Hij vliegt het bakje met pap ook bijna aan en vreet bijna het lepeltje er bijna bij op omdat hij zoveel honger heeft.
Er hangt trosgierst  in zijn kooitje en hangt een bakje met eivoer ( geweld ) gemengd met zaadjes.
Het trosgierst eet hij wel van .. het eivoer met zaadjes laat hij staan.

Verder lijkt het naar mijn idee wel goed te gaan , hij maakt zijn veertjes schoon, speelt met de speeltjes in zijn kooi en af is hij lekker aan het dutten.
Hij mag veel uit zijn kooitje overdag en vind het heerlijk om dan bij je te zitten of een beetje over de tafel heen te lopen en op onderzoek uit te gaan.

Toch maak ik me wel zorgen om zijn kale nekje en hij ziet er ook een beetje "rommelig" uit met zijn veertjes ..

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen , want dingen opzoeken op internet word ik verder ook niet veel wijzer van..



Dank je wel alvast !
Groetjes Mac

jfvhl

Je schrijft dat de vogel 7 weekjes is en dat je het diertje al twee weken voed.
Is dit beestje niet wat snel bij de ouders weggehaald? Wist je dat het diertje zo jong is?
Vast wel. Maar waarom met 5 weken al weghalen en dan pappen.... (Zucht...)
Geef het maar even de tijd en hoop maar dat ie zaadvoer gaat eten, en die rommelige veertjes... geef het nou de tijd. Hoop dat ie geleerd heeft zichtzelf te verzorgen....
Sorry, hoop het beste ervan, hoeft allemaal niet erg te zijn, het ziet er niet al te erg uit.
Anders terug gaan naar de leverancier en nooit meer aan een te jonge vogel beginnen.
Succes
Jantina

carco

Dit komt inderdaad door de pap ;)
Niets om je zorgen over te maken, de veertjes groeien hier vanzelf weer terug.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mac

Idd jfvhl ... je hebt helemaal gelijk hij was iets te jong om bij de ouders weg te gaan.
Ik had er iets beter over na moeten denken, helemaal mijn fout geweest.

Maar goed , ik kan daar nu niks meer aan veranderen en wil alleen maar het allerbeste voor het valkje natuurlijk.
Ik heb ook vroeger een grasparkietje met handopfok gedaan , deze was toen 6 weken.
Dit ging ook perfect , het beestje was erg tam en praatte de hele dag door .
Deze is helaas overleden toen hij 12 was.
Omdat wij ook een hond hebben wilde ik liever een valkparkiet omdat deze toch iets groter is en naar mij idee beter kan omgaan met de hond(je).

Hij verzorgt zichzelf prima hoor en hij krijgt alle aandacht en alles wat hij nodig heeft.

Het enige waar ik me zorgen over maakte was het kale nekje , vandaar dat ik hier eerst het eens wilde navragen voor ik gelijk naar een vogelarts ga rennen.
Natuurlijk hou ik het goed in de gaten.

Mocht het erger worden , dan natuurlijk even naar een arts om te kijken wat het kan wezen.

Maar nogmaals , ik heb niet zomaar een vogeltje omdat het wel leuk is .
Onze vogeltje is net als iedereen hier in huis gewoon ons familie lid en krijgt het allerbeste en we hopen er nog heel veel jaren van te kunnen genieten.

Carco , jij ook bedankt voor je reactie ! het geeft in ieder geval weer een beetje zorg minder .
maar ik ga het zeker in de gaten houden !

THNX !!
Groetjes Mac