6 mei 2025, 09:16:21

oogproblemen

Gestart door Rudi, 8 april 2014, 12:38:16

« vorige - volgende »

Rudi

Heeft iemand ervaring bij jonge valkjes,net uit het ei en het lijkt wel of de ouders aan de oogjes geprutst hebben.
Uiteindelijk na twee weken behandelen met oogzalf van dierenarts,geen verbeteringen ,ogen gingen zelfs niet open,wel een dikke korst erop.
Ik heb ze alle vier laten inslapen.
Ondertussen hebben ze weer eitjes en ik wil niet dat dit weer gebeurd.
Als nestmateriaal gebruik ik schaafsel van dennenhout,het is geen onervaren koppel.
iIK heb ze als koppel gekocht in een verzorgde dierenwinkel .
Ik nog tal van andere parkieten,en probeer ze de juiste verzorging te geven ,maar dit heb ik nog niet meegemaakt.

wie weet raad.

jfvhl

Wat een naar verhaal zeg. Dit heb ik nog niet eerder gehoord. 'k Zou het nog een keer aankijken met de volgende ronde en als het wéér zo gaat dan zou ik deze ouders geen nestblok meer geven. Heb je de vogels speciaal gekocht om jonkies erbij te krijgen? In dat geval zou ik terug gaan naar de verkoper en het verhaal vertellen. Ik vraag me ook altijd af waarom dat dergelijke vogels in een dierenwinkel te koop worden aangeboden. Waarom wilden de eigenaren er van af? Waren ze niet geschikt voor de 'handel' of maakte ze teveel herrie....? het kunnen zóveel zaken zijn die een rol spelen. Een beetje argwaan is niet altijd verkeerd.
Laat een weten hoe het afloopt?
Succes en groeten
Jantina

harmjan