Twee valkjes rondvliegen: wordt je daar niet ?

Gestart door Silvia, 3 december 2002, 19:58:10

« vorige - volgende »

Silvia

hoi allemaal,

ik lees regelmatig verhalen van mensen die twee of meer valkjes hebben. Wat ik me afvraag is: hoe is het als er twee rondvliegen in je kamer?

wij hebben 1 valk hij vliegt ook erg graag. Verder vliegt ie ons overal achterna en komt hij bij ons zitten. Als je er twee hebt dan moet je dus dubbel zo goed opletten waar ze zijn en vliegen ze dan met z'n tweeen achter je aan??

Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben benieuwd.....


Groetjes Silvia

Natalie

Hoi!

Ik heb sinds anderhalve week er een tweede valkje bij (Sammy) en die vliegt Pino (mijn eerste valk) steeds achterna. Ik denk dat ze jou ook wel achterna blijven vliegen, hoor. En je moet dus inderdaad dubbel opletten. Ik moet het jongste valkje, die nu een week of 5 is echt overal vandaan halen want die vliegt echt nog heel onbeholpen en hij landt op de raarste plaatsen.

Paul

Hoi Silvia,
Ik heb er hier soms 6 losvliegen maar ze zijn niet allemaal tam.
De en is zeer tam en zit bijna altijd bij mijn vriendin in de buurt of op haar schouder.
Een paar andere zitten altijd hoog, of op de lamp of op een hoge rand.
Er zijn er ook die af en toe een rondje vliegen in de kamer en dan meteen weer de kooi in gaan, dat vinden ze blijkbaar een veilige plek :-)
Aan het einde van de dag gaan ze allemaal weer zelf de kooi in en dat is wel makkelijk , zeker met de minder tamme.
Als ik nu om me heen kijk zit er bijvoorbeeld 1 op de lamp, 1 in de kooi, 1 op een kastdeur en drie bij elkaar op de kooi van de grasparkieten :-)

Groetjes,  Paul

Silvia

Leuk zeg!

Ik denk dat wij nl. in het voorjaar nog een valkje erbij. Wij hebben onze Hugo nu vanaf juni en straks gaat mijn vriend ook werken. Dan zit hij veel alleen en willen we denk ik een vriendje erbij hebben.

Wij vroegen ons inderdaad af hoe dat bij anderen gaat: Onze valk komt ons nl bijna overal achterna en als je er dan twee hebt is dat twee keer oz erg (in positieve zin dan)

Groetjes Silvia

Natalie

Bij mij is het zo dat de valkjes soms zo druk met elkaar aan het spelen zijn dat ze niet eens merken dat je even de kamer uitgaat. Als één van de twee (of allebei) ziet dat ik de kamer uitga dan vliegen ze me wel na. Ik vind het wel gezellig zo, met twee valkjes en als ik nu eens weg moet heb ik er minder moeite mee om ze even alleen te laten nu ze met z'n tweeen zijn

linda

hoi,
sinds dat ik er een tweede bij heb is onze pico veel rustiger en roept hij niet meer zo om eruit te mogen
smorgens mogen ze er een tijdje uit om de vleugels te strekken en dan s'avonds rond zes uur als we gegeten hebben dan mogen ze eruit tot een uur of half negen.Dan is het slaaptijd, je merkt dat ook aan hen dat het dan wel genoeg is en ze zijn het zo gewend.maar op woensdag en in het weekende dan zijn ze er meer uit , omdat we dan meer tijd voor ze hebben. Het is wel gek als onze caro zijn kuren heeft en heel hard doorhet huis vliegt dat pico zich dan soms verstopt of heel verwonderd zit te kijken wat caro allemaal aan het doen is . Persoonlijk vind ik dat rondvliegen wel leuk hoor en ze sjeesen achter elkaar het hele  huis door.
groetjes linda

Mandy

Hallo,

Ik had 2 valkparkieten en 2 grasparkieten in huis rond vliegen.
Dit was altijd erg leuk en gezellig!
Maar als je erg netjes en precies bent ga je je erg snel irriteren aan al het stof dat overal verschijnt en de hoopjes die ze voor je achter laten, maar goed dan moet je ook geen vogel in huis nemen vind ik.
Bij mij zochten ze ook hun favoriete plekjes uit, het liefst zo hoog mogelijk. Het waren bij mij wel sloperds, als ze op de lamp zaten gingen ze aan de snoeren knabbelen waar ik toen iets om heen heb weten te doen, als ze op de kast zaten gingen ze aan het hout knagen, als ze op m'n grote spiegel zaten knabbelden ze van het hout hiervan en begonnen gaten in de muren te vreten (ondanks kalk- en gritblokken in hun kooi), ze doken in m'n planten en kwamen ook vaak gezellig bij mij zitten hoor, vooral als ze gekroeld wilden worden of als we aan het eten waren... :D
Als ze vonden dat ze er nog niet lang genoeg uit waren en ik moest weg en ze dus terug in hun kooi krijgen was het soms een hele race om ze te pakken te krijgen, ook al waren ze tam! Ze hebben een eigen willetje en raken snel verwend bv. na een paar dagen vrij uit de kooi geweest te zijn. Ik kwam toen wel 's te laat op m'n werk...
Het heeft dus z'n voor- en nadelen, maar voor je valkje is het zeker beter als hij er een soortgenootje bij krijgt!
Succes!  ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

cisca

Hallo
ik heb er momenteel 7 rondvliegen heel gezellig en leuk soms zitten ze met zijn allen op de vin nou das lol als ze over de wieken lopen gaat hij draaien.
en ja het is soms best wel druk maar ja ze moeten toch even vliegen vind ik.en het gebeurd ook wel dat er een paar zijn die geen zin hebben en die blijven lekker binnen zitten.

Sarah

Hoi,

ik zit dus ook met een groot probleem! We hebben Flipke nu al 3 jaar, en vorig jaar hebben we er een mannetje bij gezet( denkelijk toch, want hij maakt verschrikkelijk veel lawaai!) Maar het probleem is nu dat het helemaal niet klikt tussen die twee, de nieuwkomer volgt flipke constant, ze bijten naar elkaar, ik heb ze nog nooit eens samen lief zien doen! Wat zou dit kunnen betekenen?? Is het misschien beter om hem terug weg te doen. Want het lijkt nu ook zo dat flipke zich ongelukkig voelt, ze maakt bijna geen lawaai meer, juist alsof ze bang is van deze nieuwkomer. Dit duurt nu al bijna een jaar. Help!!!!

Natalie

Hoi!

Als je eerste valkje zich echt ongelukkig voelt is het misschien wel te overwegen om het 'nieuwkomertje' weg te doen. Als je al een wat oudere valk hebt, en je zet er een nieuwe valk bij dan is het te verwachten dat het gewenningsproces langer duurt dan wanneer je dit doet met jonge valken. Maar na een jaar zouden ze elkaar toch wel moeten verdragen denk ik, want anders zie ik het toch wel een beetje somber in. Ik heb er een tweede valkje bijgenomen toen mijn eerste valkje 3 maanden oud was, en ik moet zeggen dat dat in het begin ook nog wel wennen was. De valkjes moesten aan elkaar wennen, maar bij mij is dat aardig snel gegaan. Ik heb mijn tweede valkje nu een week of 6 en hij/zij kan het redelijk goed vinden met mijn eerste valk. Soms doen ze vanalles samen en andere keren willen ze niet veel van elkaar weten, maar vechten doen ze niet en ze zijn ook zeker aan elkaar gewaagd. In mijn geval zit het dus wel aardig goed. Ik denk dat het bij valkjes net zo is als bij mensen, soms zit er iemand tussen waar je absoluut niet mee overweg kunt, en ik denk dat dat bij jouw valkjes helaas echt zo is.