Liefdevol (buiten)huisje gezocht voor 2 valkjes.

Gestart door Shayla, 21 maart 2014, 22:00:09

« vorige - volgende »

Shayla

21 maart 2014, 22:00:09 Last Edit: 21 maart 2014, 22:04:56 by Shayla
Voor mijn 2 valkjes ben ik op zoek naar een liefde vol huisje met een mooie buitenvoliere.  :'(

Het betreft een wit kop man en een vrij tamme wildkleur. Geslacht onbekend.

De man zal nu zo'n 4 à 5 jaar oud zijn. Van de wildkleur is de leeftijd voor mij onbekend maar is geringd.

Ze hebben de afgelopen 3 à 4 jaar samen 2 anderen in de buitenvoliere gezeten. Voor die tijd hebben ze binnen gewoond.

Na het overlijden van 1 van de vogels en het weg vliegen van de ander hebben ze altijd samen gezeten. Het gaat goed maar het zijn geen dikke maatjes.

De wildkleur is vrij tam, komt in een goede bui ook bij je zitten, gezellig fluiten en kwebbelen maar heeft af en toe echt een rot humeur en twijfelt dan ook niet om te bijten. De wit kop is nooit tam geweest.

De wildkleur is voordat ik hem overnam ooit verkeerd gekortwiekt en daardoor is 1 vleugel korter dan de ander. Hij vliegt dan ook niet of nooit en klimt eigenlijk voornamelijk door de volière. Maar hij red zich prima.

Helaas moet ik wegens ziekte en daardoor dus energie en tijdgebrek nu toch echt toe gaan geven dat het allemaal een beetje teveel wordt. :-[

Wie bied een liefdevol huis voor deze 2 ? Het liefst met andere valkparkieten, misschien dat ze dan toch allebei nog een maatje voor de rest van hun leven kunnen vinden.

Reacties via het forum of via de mail naar : 4214eh28@hetnet.nl
Wij wonen in Vuren, dit ligt vlakbij Gorinchem.

Groetjes Sandra
Spreuk van een oude wijze valk :
Een dag niet gevlogen, is een dag niet geleefd.

Shayla

Dinsdag gaan we bij Jantina kijken. Tot nu toe klinkt het als een geweldig huis voor ze ;)
Spreuk van een oude wijze valk :
Een dag niet gevlogen, is een dag niet geleefd.

jfvhl

29 maart 2014, 15:59:41 #2 Last Edit: 29 maart 2014, 16:11:29 by jfvhl
Nou, de eerste uren hebben ze dus samen alleen in het binnenverblijf geweest. Toen ze kwamen was het vlieggat nog open en direct ging onze 'directeur' Punkie in het geweer en Sjaak(je) (zo heet ie nou maar, want hij had geen naam) kreeg bijna de volle laag. Een plantenspuit (met een gemene straal) bood uitkomst.....Punk zag zeker een rivaal in Sjaak.... Afijn, na een aantal uren rustig aan het vlieggat open gedaan en het hele zaakje ging naar binnen voor de lunch. Ondertussen hadden Sjaak en 'Winkie'- deze naam vanwege z'n korte vleugel- de voederbakken al gevonden. Sjaak was al gauw tussen de anderen buiten te vinden maar Winkie doet het wat rustiger aan, geeft ook niet, heeft toch alle tijd, morgen weer een dag. Maar hij ziet tenminste wel wat de anderen allemaal doen en kan ondanks zijn handicapje goed uit de vleugels-zal ik maar zeggen. Maar doordat de nieuwelingen bij aankomst wat luidruchtig aan het fluiten waren zag Punkie natuurlijk een rivaal in Sjaak. Op dit moment zou je niet zeggen dat we vogels hebben, het lijkt wel een bejaardensoos. En natuurlijk zonet allemaal een lauw nevel badje gekregen, wat vinden ze dat toch heerlijk. En Winkie komt er allemaal wel achter hoe het buiten gaat, komt tijd komt raad. Gaat helemaal goed komen. Hij kan overal bij en een stukje vliegen lukt ook, dus er is helemaal rust in de tent.
Dit rubriekje is dus ten einde. Vogels zijn onderdak.
Groeten,
Jantina

Shayla

Hoi Jantina,

Fijn om te horen dat alles goed gaat !  :)
Ben ik nog meer gerust gesteld.

Hier thuis is het nu maar akelig stil  :'( , maar voor mij toch ook een teken dat ik een goede keus gemaakt heb. Ze zaten hier om de haverklap te gillen en als ik dan de rust zie bij jouw vogels..... dan hebben ze het hier toch niet helemaal naar hun zin gehad naar mijn idee.

Binnenkort fotos maken van de voliere, wie weet wie ik er nog een plezier mee kan doen.

Nogmaals heel erg bedankt voor het opvangen van mijn 2 knullen ! Ik ben er van overtuigd dat ze goed zitten bij je ;)
Spreuk van een oude wijze valk :
Een dag niet gevlogen, is een dag niet geleefd.