4 mei 2025, 23:43:01

Help?

Gestart door Mariska1008, 29 maart 2014, 08:46:03

« vorige - volgende »

Mariska1008

29 maart 2014, 08:46:03 Last Edit: 29 maart 2014, 18:53:32 by Mariska1008
Hallo.

Ik heb me net al voorgesteld als baasje van Bobby onze valkparkiet.
Nou heb ik een vraag over zijn gedrag. Het grootste gedeelte van de tijd is Bobby heel lief en vrolijk en kletst hij gezellig! Maar hij doet de laatse tijd een beetje raar als we allemaal thuis zijn (lees: ik, mijn vriend en onze dochter). Hij krijst zich dan de longen uit zijn lijf als we maar even buiten beeld verdwijnen.

Zelf ben ik altijd thuis en hij is dan ook het meest gek op mij, en dan is er ook niks aan de hand, ik kan dan gewoon naar boven gaan of wat dan ook zonder gek gekrijs. Natuurlijk roept hij wel eens of zet af en toe eens een keel op maar daar stoor ik me niet aan, meestal gaat ie juist enorm lopen kletsen tot ik weer terug kom. Maar als mijn vriend thuis is is het echt drama en het wordt ook met de dag erger. Vanmorgen begon hij al om kwart voor 7 toen onze dochter uit bed kwam en naar onze slaapkamer kwam. Hij hoorde ons waarschijnlijk praten en begon echt hysterisch te krijsen. En dit doet hij dus alleen als mijn vriend thuis is.

En zodra we dan beneden zijn is het over.
Is dit jaloezie?  Of toch gewoon aandacht? En wat is het slimste om hiermee te doen?  

jfvhl

Stikjaloers, ze zeggen wel eens: jaloerse katten maar valkparkieten zijn ook erg hoor. En natúúrlijk is het aandacht vragen, kom je weer uit op jaloezie. Negeren zou ik zeggen en ik hoop voor je dat dat gaat werken. Kan wel eens heel lastig worden. In hoeverre kan je tegen dat gekrijs, veel succes.
Jantina

Mariska1008

Bedankt voor je reactie!  Ja ik had al een beetje zo'n vermoeden. Nou dat krijsen is soms wel vervelend. Ik kan er wel een stuk beter tegen dan mijn vriend, maar af en toe heb ik medelijden met de buren.

Iemand anders nog tips?

Mariska1008

28 x gelezen en niemand weet iets?

carco

Ik weet niet meer advies te geven dan dat Jantina je al gedaan heeft.
Hij ziet jou als partner.
Klik op het plaatje voor onze site!