28 maart 2024, 12:43:27

4-animals

Gestart door SJ., 2 maart 2014, 19:59:42

« vorige - volgende »

SJ.

Zojuist een valkparkietje van 3 maand gehaald bij 4-animals. Wil jullie alleen waarschuwen dat de prijs die ze vooraf communiceren niet overeen komt met de prijs in de winkel. Maarja na anderhalf uur rijden ga je natuurlijk niet besluiten om met lege handen naar huis te gaan. Erg teleurgesteld. Let hier op als je bij deze winkel een valkje wilt halen.
https://geenhippie.wordpress.com/ <-- informatie over washing only; je haren wassen met alleen water!

carco

Misschien eerst eens googlen voor je daar een vogel haalt.  Bespaart je een hoop ellende.
Klik op het plaatje voor onze site!




SJ.

Ik heb het nu (achteraf) gezien ja. Ik had de vogel echter gevonden via een Marktplaats adverentie. Daar stond het bedrijf niet bij genoemd. Ik snap nu waarom  :P
https://geenhippie.wordpress.com/ <-- informatie over washing only; je haren wassen met alleen water!

jfvhl

Kijk toch uit met dit soort van verkoop van levende wezens.... het zou verboden moeten worden!

carco

Typ maar eens Linda Mink in, kom je vanzelf bij 4 animals terecht.

Klik op het plaatje voor onze site!




jfvhl

Heb het filmpje van dat mens bekeken, die stem alleen al.... mijn hemel, wat een bedrijf, heeft dit nog met liefde voor de vogel(s) te maken? Dit zou verboden moeten worden. Vogels leren toch niet op deze manier zichzelf te verzorgen. Ze krijgen in principe in de natuur de gang van zaken van pa en ma mee? Hoe kunnen dit soort dieren nou later hun eventuele jonkies opvoeden? Of het zit er zo ingeboren dat het niet mis gaat, weet ik veel. Maar hier heb ik een zeer slecht gevoel over. Zou de overheid of de dierenbescherming hier niet op gezet kunnen worden? Ik weet niet of die niet strafbaar is, op zó'n manier jonge vogels opkweken.....
grrrrr. groeten Jantina

Reinier

Bij vogels zit dit gewoon in de genen, ze leren overigens al als je met de hand zou voeren.
Snap wat je bedoelt, maar veel van dit soort bedrijven halen de eieren weg bij de ouders en stoppen deze in de broedmachine(wat overigens mag van de regering!) Wat 'waarschijnlijk' niet meer mag binnen een paar maanden is het jong weg halen bij de ouders als deze al uit het ei is.

carco

Waarom zou dit wel mogen??
Dit is nog slechter dan de vogels weghalen naar mijn idee, want je gebruikt ( eerder misbruikt) ze hier als legkippen!

Jantina zelfs tv programma's zijn hier al mee bezig geweest en Joost mag weten waarom die gasten niet aan zijn te pakken  :(
Helaas blijven dit soort praktijken bestaan zolang er mensen daar maar blijven kopen. Het enige dat wij kunnen doen is iedereen er voor waarschuwen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




SJ.

De kooien en waterbakken waren in ieder geval erg vies
https://geenhippie.wordpress.com/ <-- informatie over washing only; je haren wassen met alleen water!

x-xsasx-x

Ik heb mijn valkje hier ook vandaan.
Hebben ze jou ook verteld dat als je het valkje niet tam kreeg binnen 2 weken dat je terug kon komen en zij het wel even in een kwartiertje zouden doen? En dat als het valkje niet bij je wilde zitten dat je hem aan zijn staart op je arm kon trekken? Want dan zou hij wel een paar minuten blijven zitten..

carco

Nou ja zeg? Die sporen dus echt niet?
Klik op het plaatje voor onze site!




jfvhl

Misschien moeten ze toch maar eens een bezoekje van de dierenbescherming krijgen......
Denk dat ik maar eens een melding ga maken.....
groeten
Jantina

SJ.

Citaat van: x-xsasx-x op  7 maart 2014, 08:39:42
Ik heb mijn valkje hier ook vandaan.
Hebben ze jou ook verteld dat als je het valkje niet tam kreeg binnen 2 weken dat je terug kon komen en zij het wel even in een kwartiertje zouden doen? En dat als het valkje niet bij je wilde zitten dat je hem aan zijn staart op je arm kon trekken? Want dan zou hij wel een paar minuten blijven zitten..

Nee dat was mij niet gezegd, maar wij hebben dan ook al 2 andere valkjes en wisten al hoe het werkte. Maar vind dit geen stijl van ze.
https://geenhippie.wordpress.com/ <-- informatie over washing only; je haren wassen met alleen water!