24 april 2024, 13:16:47

vogel te logeren

Gestart door Msndy, 10 maart 2014, 14:09:45

« vorige - volgende »

Msndy

Hallo allemaal,

Ik ben zelf de trotse eigenaar van een mannelijk valkje, Pino. Uit het ei gekropen in juni 2013. Hij is erg tam, lief, komt als ik roep, en een beetje (te) aanhankelijk.

Afgelopen week heb ik op een vrouwelijk valkje gepast, (Bird) terwijl haar eigenaar voor een paar dagen op vakantie was. Nu kreeg ik net een belletje dat hij daar een ongeluk heeft gehad en voorlopig in het ziekenhuis ligt.

Het probleem: ik wil Bird niet meer dan een week in een leeg huis laten zitten, maar hoe kan ik het het beste aanpakken wanneer ik Bird met kooi en al in dezelfde kamer neerzet. Moeten ze wel dicht op elkaar staan of juist niet. Kan ik ze wel of niet tegelijkertijd uit de kooi laten. Hoe groot is de kans dat ze zich in 2 weken dusdanig aan elkaar hechten dat er 2 ongelukkige valkjes zijn wanneer ze weer uit elkaar gaan.

Ik heb hier niet echt ervaring mee en ik hoop dat jullie wat goede adviezen en tips hebben.

Alvast bedankt :)

jfvhl

'k Weet het niet, in hoeverre is Bird tam? Net zo tam als Pino? Ik zou als het kan proberen overleg te plegen met de eigenaar (die in het ziekenhuis ligt). Kan hij straks nog wel voor haar zorgen? wat zou je zelf willen? Koppeltje??? alleen is ook maar alleen...... nou ja, samen is misschien leuker. En wie weet mogen ze elkaar helemaal niet, lijk me sterk, maar goed! Ik weet wel wat ik zou doen: eerst naast elkaar zetten, langzaam aan laten wennen aan elkaar. Maar inderdaad, wat dan? Misschien is de eigenaar wel heel blij dat ze bij jouw Pino mag zijn, maar zou eerst proberen telefonisch te overleggen als dat kan......
succes, ben wel benieuwd hoor.
groeten, Jantina

Msndy

Dag Janita, bedankt voor je reactie.

Met de eigenaar was al overleg gepleegd en hij was er erg blij mee dat Bird dan niet de hele tijd alleen zou zijn. Wel wil hij graag Bird weer terug als hij moet gaan revalideren. (Snap ik prima, zou Pino ook echt niet kunnen missen ;))
Op dit moment staan beide kooien dicht bij elkaar. Bird is een stuk minder tam dan Pino. Ze gaat wel zelf haar kooi weer in bij haar eigenaar, maar ik betwijfel of mij dat ook zou lukken.

Pino en Bird vinden elkaar reuze interessant en zijn constant gezellig met elkaar aan het kletsen. Pino zit af en toe op de kooi van Bird, en af en toe bijt hij in haar kuif...  :-[
Vindt ze niet zo leuk... Toch kan Pino behoorlijk van haar schrikken maar zeker vanaf mijn schouder vindt hij het het uitlokke,n waard. En och wat piept meneer zielig wanneer Bird geen reactie geeft. :)

Voor nu gaat het allemaal goed, ik ben benieuwd hoe er eventueel in de toekomst gereageerd gaat worden op elkaar wanneer ze beiden los zijn. Of er dan nog net zoveel in losse veertjes wordt gehapt. Maar dat komt later wel. Eerst maar eens wat meer vertrouwen van Bird zien te winnen.

Msndy

De Bird heeft er spontaan een ei van gelegd.  :o
Ze kijkt er totaal niet naar om, is er nog iets wat ik hiermee moet of kan doen? Ze hebben vanmiddag samen een uurtje gevlogen, maar voor zover ik heb kunnen zien hebben ze niet gepaard.

Tot zover de avonturen van de logee.