27 mei 2024, 11:44:33

Ziek valkje heeft moeite met eten.

Gestart door Lentemorgen, 9 maart 2014, 07:13:18

« vorige - volgende »

jfvhl

Laat je weten hoe het gaat en ook van mij alle complimenten voor alles wat je ondernomen hebt voor dit diertje. Je zou toch maar zo'n baasje hebben...... petje af.
groeten
Jantna

Monky

Fijn dat het nu ietsjes beter gaat!!

Je weet dat je ook bij levende aankopen je garantie hebt van 6 maanden. Dat geldt voor winkels, maar ook voor kweeksters.
De bewijslast ligt dan ook bij de verkopende partij. Zij moet bewijzen dat het jouw schuld is dat het diertje ziek is. Je hoeft dus zelf geen bewijs aan te leveren.

Het is natuurlijk altijd lastig met een dier, omdat er een gevoel aan vast zit. Je gaat een dier niet zomaar even ruilen omdat hij het niet goed doet.

Heel veel sterkte in elk geval met deze hele toestand.

Een ding weet ik wel, het beestje had in geen betere handen terecht kunnen komen en die kweekster mag haar handen dan ook dicht knijpen dat jij de koper was.

Groetjes,
Monky

Lentemorgen

Bedankt voor de posts!

Het gaat nog steeds goed met Phoenix. Ze zit zeker de aankomende twee weken nog alleen. Blijf het sneu vinden, maar het is nu even voor haar eigen bestwil. Ze zit nu op 90 gram en maakt een steeds fittere indruk. Wel is ze nog gek op de warmtelamp (kan er niet dicht genoeg onder zitten) en doe ik haar nog steeds drie keer per dag dwangvoeren. Over twee weken gaan we opnieuw ontlasting testen en kijken of ze schoon of schoner is. We zijn echt heel erg gek met haar. Hopelijk word ze gewoon een gezonde sterke vogel.

Monky, bedankt voor de tip over garantie bij levende aankoop! Heb je daar ook een wetsartikel bij toevallig?
We hebben vrijdag een gesprek met het juridisch loket.



bobbie

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.licg.nl/33s/praktisch/wetgeving/wetgeving/consumentenrecht.html

Moet het zelf ook nog even doorlezen hoor. Ga ik nu doen.

bobbie

Ja, staan wel zinnige dingen in. Alleen kan ik geen datum vinden van wanneer dit is geplaatst en dus checken of er ondertussen wettelijk iets veranderd is.

Succes in ieder geval.

Gr, Nel :)

Lentemorgen

GEWELDIG NIEUWS! Ik heb vandaag Dr van der Horst gesproken en zij heeft voor de tweede keer de ontlasting van Phoenix onderzocht. Daaruit bleek dat Phoenix megabacterie en sowieso bacterieVRIJ is!! Ze kon geen enkele bacterie meer vinden. Wel zaten er kristalvormige dingen in die ze nog nooit eerder had gezien. Het leek ook niet op diabetes en ze staat voor een raadsel, maar Phoenix voelt zich goed en Van der Horst maakte zich er verder geen zorgen over, dus we gaan de medicatie tegen megabacterie en de andere bacterie afbouwen!

Ze adviseerde wel om haar voorlopig nog even bij te blijven voeren tot ze zelf aangeeft genoeg te eten. Wel zal ze haar hele leven aan de Zymoral moeten blijven omdat haar alvleesklier waarschijnlijk blijvend beschadigd is. Dat zou misschien de rare kristallen in de ontlasting kunnen verklaren. Met de Zymoral kan ze gewoon oud worden. Over twee maanden sturen we nogmaals ontlasting op om te kijken of de kristallen dan weg zijn.

Hedwig zag geen enkele reden om Phoenix alleen te laten zitten omdat ze ook geen drager meer is. Vandaar dat we zojuist de mijlpaal eindelijk hebben bereikt. Sinds vanavond heeft ze Pyriet bij haar in de kooi zitten als toekomstig vriendje Hopelijk kan hij haar helpen met de dingen (zoals eten) waar ze nu nog een achterstand mee heeft.

Ik ben verschrikkelijk trots op haar!! Mijn kleine wurm heeft het gewoon gered!

pris kiko

Citaat; "Ik ben verschrikkelijk trots op haar!!"

Ik ben verschrikkelijk trots op JOU! Chapeau zonder jouw ingrijpen had het diertje allang niet meer geleefd. Wat een heerlijk nieuws. Heel veel geluk en plezier saampjes. Wel hoop ik echt dat je de kweekster juridisch gaat aanpakken. Niet uit wraak wel om dergelijke toestanden in de toekomst te voorkomen.

jfvhl

Hier sluit ik me volledig bij aan: Complimenten en heel veel geluk.
groeten
Jantina

Lentemorgen

Bedankt allemaal!

Hier even een update. Het gaat enorm goed met haar! De ontlasting ziet er weer helemaal normaal uit en ze is kerngezond en een lieve speelse valkparkiet!

Hier een filmpje van een spelende Phoenix! https://www.youtube.com/watch?v=pCM9-xJNhYA

jfvhl

 ;D Het ziet er heel levendig uit, de blijheid loopt eraf zeg maar. Succes hoor.
groeten, Jantina