28 maart 2024, 09:57:48

Valco zal nooit kunnen vliegen

Gestart door Manie1971, 21 februari 2014, 17:15:41

« vorige - volgende »

Manie1971

 Ik kom net bij dokter Theel vandaan die valco goed heeft onderzocht. Helaas kwam hij erachter dan Valco een aangeboren afwijking heeft in zijn ruggenwervel (scoliose ) hij zou dus nooit kunnen vliegen, omdat hij met de hand is gevoed heeft hij het overleeft. Valco is heel levendig en we zullen hem zo goed mogelijk verzorgen. Nu nog met de hand voeden en hopelijk gaat hij gewoon lekker eten. Hoe oud hij zou worden kon hij niet zeggen.
Gr Wendy en valco.

carco

Ach gossie dat is geen fijn nieuws :(
Kan hij wel zelf leren eten?  Hij moet dan toch een houding aannemen wat moeilijk is?
De anti biotechnologie was dus eigelijk niet nodig geweest?
Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Manie1971

Nee, en wat voor AB de DA had voorgeschreven was heel zwaar. Hij begint al te eten en is best lenig alleen hij kan nooit vliegen. We gaan nu aan de slag om een leuke klim en speeltuin voor hem te maken.
Gr wendy

carco

Pf.. Nou ja gelukkig weten jullie nu wat het is.
Fijn dat hij zelf al gaat eten en ach dat vliegen,  Valco weet niet beter kan zo ook een mooi vogelwaardig bestaan leiden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Manie1971

Dank je wel voor je bericht. We zullen zeker goed voor hem zorgen.
Gr wendy

jfvhl

Er zit nog geen slotje op zag ik, dus ik kan nog reageren: Heel heel heel veel jaren terug, het eerste vrouwtje van onze Arie die nu naar de 24 jaar spartelt.... zij was invalide. Kon niet vliegen, ook hebben toen dermate aanpassingen in de kooi gemaakt dat zij alles klauterend en klimmend kon bereiken. Zij is ruim 13 jaar geworden en is 12,5 jaar bij ons geweest en Arie en Gompie waren stapelgek op elkaar. Ondertussen is Twinkel gepasseerd en Fleur, en nu is Arie een oude man die z'n zinnen heeft gezet op Jillz, hij slooft zich uit.....fluit als een gek, ziet er niet meer uit.... maar toch! Het ging over vliegen: nou gewoon doen hoor met die aanpassingen, een stokje hier en daar extra..... middelen zat! Heel veel succes. Laat eens waren horen?
groeten
Jantina

Manie1971

Het is wel leuk om te lezen dat valco niet de enige is. Het gaat heel goed met hem. Geniet als de zo'n schijnt, want dan mag hij lekker mee naar buiten. Dat is een voordeel van het niet kunnen vliegen. We moeten wel uit kijken, want hij loopt regelmatig over de grond. Hij wil graag bij me zitten dus loopt als een gek achter mij aan. We hopen dat we veel plezier van hem zullen hebben. Hij is wel super tam. We kroelen regelmatig met elkaar en daar geniet hij van.
Bedankt voor de reacties
Groetjes wendy