jongen met verschillende kleuren oogjes!

Gestart door pep, 7 februari 2014, 22:21:21

« vorige - volgende »

pep

beste valkjes liefhebbers!
afgelopen maandag is het eerste ei van onze valkjes uitgekomen!
dinsdag en woensdag ei 2 en 3 en vandaag ei nr 4. er liggen er nu nog 3 maar of die nog uit komen??
pap en mam broeden heel goed en lief samen en ook voeden ze alle jongen (tenminste...we zien gevulde kropjes en er wordt een beetje gepoept, goed teken lijkt me!)
het is hun eerste succes volle nestje, bij hun eerste nestje stopte ze vroegtijdig met broeden terwijl er wel twee eitjes bevrucht waren. jammer maar nu gaat het dus (naar ons idee) super goed). mooi om om stelletje zo zorgzaam samen voor hun jonkies te zien zorgen.
maar vandaag viel ons alleen op dat het eerste jong hele blauwe ogen(bollen, want de oogjes zijn natuurlijk nog niet open) heeft en jonkie 2 en 3 hebben meer huidskleur ogen! ???
nummer 4 is echt net uit het ei dus die heb ik niet goed bekeken. is dit wel goed? of ligt dit aan de kleur/mutatie die ze zijn. vader is een wildkleur en moeder een witmasker.
op de foto zijn jonkie 1 en 2 te zien. bij jonkie 1 duidelijk de blauwe ogen, bij nr 2 dus niet.
ik hoop dat iemand antwoord heeft of me in ieder geval gerust kan stellen!
alvast bedankt!!

smiley

Hallo

Ik heb even naar je foto gekeken en ik zie dat er een geel donsje ligt met donkere ogen ( die kunnen meerdere mutaties zijn ) bv wildkleur ,cinnamon ,gepareld  ..
Maar de gele met de roze ogen zijn lutino valkjes ( die worden helemaal geel met rode ogen en oranje wangen )
Vader is dus split voor lutino ....weet je verder niets van de ouders ??

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

pep

beste conny
bedankt voor je reactie
het jonkie heeft geen rode ogen maar echt de kleur van zijn huid, wit/rozig.
over de achtergrond van de ouders weten we helaas niks. ze zijn beide gekocht in een dierenwinkel.
ik stuur in een volgend berichtje even wat foto's van pa en ma en de jongen want op de een of andere manier lukt dat niet bij dit bericht!
bedankt!
groeten, patrick

pep

pep

pep

en nog een omdat ze niet allemaal in een berichtje paste..
een andere foto van de kleintjes!!

smiley

Hallo Patrick

Ik ga nu even op de foto's af wat ik zo zie ...
De vader is wildkleur split lutino daarom hebben ogen een roze/huidkleur  zo door de huid heen te zien .
En deze kleintjes zijn Zijn lutino en zullen poppen ( vrouwtjes) zijn .
Dit komt door de split van vader !!
De moeder is witmasker heeft een splitvlek en is waarschijnlijk split bont .
De andere kleintje met de donker /blauwachtige ogen .
Kunnen wildkleur zijn of cinnamon ( bruinige veren ) als dat zo is is pa ook split voor cinnamon ..en zijn de jongen poppen.
En anders zien ze eruit als vader ,maar kunnen zowel mannen als poppen zijn .
Splitten zijn de mutaties bij valkjes die je niet ziet zeg maar ...
Als ze een week of 3 zijn kunnen we meestal wel zien wat voor mutatie ze zijn .
Zet dan nog eens een foto van alle kleintjes hier op het forum.

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

pep

Hallo conny!
Bedankt voor je duidelijke verhaal! Ik vind het best bijzonder eigenlijk.
dacht eigenlijk dat wildkleur zo dominant was dat ze allemaal
wildkleurtjes zouden krijgen! Wat trouwens heel leuk zou zijn maar als hrt zo'n kleurrijk nestje is...mooie verrassing!!!
Ik stuur zeker over een paar weken nieuwe foto's !
Bedankt!!!!
Groeten, patrick

pep

hallo conny
zoals afgesproken hier een paar foto's van onze baby-valkjes.
het gaat goed met ze. ze worden goed gevoerd en komen al mooi in de veren.
het enigste waar we ons wel wat zorgen over maken is dat moeder-valk ze begint te plukken. allemaal achter op de kop.
soms bloed het ook(geen ernstig bloedbad maar het ziet er wel pijnlijk uit). eerst leek ze alleen de witte te plukken maar vandaag was de donkere ook aan de beurt.
maar de jongste drie lijken ons (zoals jij al gezegt had) lutino's maar is de oudste nu een wildkleur?
en de ene witte is zeg maar egaal wit met zachtgeel maar de twee jonste lijken wat meer gevlekt wit met geel(op een veertje zit zowel wit en gele 'streepjes'?
ik ben benieuwd wat jij van ze denkt en ook of je nog tips/advies hebt wat het plukken betreft.
groeten, patrick