24 april 2024, 00:58:09

mijn valkje wilt niet eten

Gestart door Arne_V, 23 februari 2014, 19:02:14

« vorige - volgende »

Arne_V

hallo, ik ben net nieuw op het forum hier.

ik heb sinds vrijdag een valkje gekocht, maar nu (al) maak ik me een beetje zorgen omdat sinds hij bij mij thuis is nog niets gegeten heeft of wilt eten.

ik heb beaphar extra vital gekocht als voer voor de valk.

en ik heb sla geprobeerd te geven en bruin brood.

maar hij wilt niks eten..
ik heb hem alleen een keer zover gekregen dat ie 10 slokjes water wilde nemen.


ook heb ik als probleem dat ik het voer en drinken op de bodem heb liggen in bakjes maar de valk ''durft?" niet naar beneden te gaan.

hij zit continu boven in de kooi aan de tralies. (ik heb alleen laag nog maar een zitstok zitten)


Rianne

Ik denk dat je valkje nog moet wennen aan zijn nieuwe situatie. Het is belangrijk dat hij wel drinkt. Hoe oud is hij?

Arne_V

mijn valkje is ongeveer 14 weken oud.

ik heb hem nou een paar hapjes trosgierst zien nemen maar nog niet uit zijn voerbakje

.Alexandra.

Hoi

Hang nog maar wat trosgierst in zijn buurt, zodat hij dat in ieder geval kan eten. Hij zal waarschijnlijk wel de kooi gaan verkennen en zijn eten en drinken vinden op de bodem als hij een beetje gewend is. Maar als het echt een schuchter valkje is, durft hij misschien niet. Kan je de bakjes niet gewoon wat hoger hangen?

Groetjes Alexandra

Arne_V

ik heb trosgierst in de kooi gehangen waar hij veel zit en hij eet dat nu wel op.

hij gaat nu de hele tijd op zn drinkbakje zitten en kakt er ook in...heel lekker.

jfvhl

Geduld, geduld en nog eens geduld. Het kan soms wel een paar dagen duren eer een valkje wat in z'n 'gewone doen' komt. Alles is eng, nieuw, beangstigend, de boel moet worden afgekeken, bekeken en verkend worden. Niks aan de hand en van lieverlee zal je zelf wat dingen een andere plaats gaan geven, zoals dat drinkbakje, kan je daar geen (wilgenstokje) voor plaatsen, zodat ie daarop kan gaan zitten? Kijk het nou eerst maar eens aan. Komt helemaal goed, let maar op, maar geeft het de tijd.
groeten
Jantina