25 april 2024, 01:30:38

Tam maken met hond ??

Gestart door Rika, 23 februari 2004, 21:53:28

« vorige - volgende »

Rika

23 februari 2004, 21:53:28 Last Edit: 23 februari 2004, 21:54:21 by Rika
Hallo iedereen .

Zoals je al weet dat ik Ziva bezig om tammer maken .

Kan jullie eigen mening vertellen , wat zou jij doen als jij mij was ?

Ik zou doen, ( weet niet of goed idee van mij ???? )

Ziva ( dwerg ara ) 5 maanden , die al 1 week bij ons..
Binky ( Mini Yorkterrier 1 jaar , die heeft op Dara ( vorige dwerg ara doodgebeten , binky dacht dat speelsvogel was ) pff.
maar goed.

Ik wil graag nu start Ziva om wennen met mijn hand aanraken ( heel voorzichtige want Ziva is al gewend met mijn stem en weet dat ik dageijks intussen dag meermal stukje lekkers geven ( oud brood,walnoot.gekooktei/brinta mengen enz )

Maar ben nog STEEDS bang , waarvan ? ja door binky !!!!!
Want ik wil dat binky niet in de buurt komen , als Ziva opendeur van zijn kooi.
Daar durf ik niet aan . voel me angst .

mijn vraag is : is dat goed idee ?

Dat binky naar boven met mijn dochter op zijn kamer want binky is van haar . die altijd samen slapen .

om bijv: 1 uur lang .zodat kan ik Ziva even oefenen om Tammer maken .

Hoe vindt je die Binky alleen op haar kamer ( als mijn dochter thuis dan hebt geluk voor gezelschap . maar alleen ?? dat doe binky nooit ) omdat ze is zooooooooooo schatje .
Maar het gaat mij gevoelens die ik niet meer vertrouwd MET binky waar kooi deur los . ENG ENG gevoel . pff

kan jullie mij advies geven over Binkja,is niet probleemy ?????????????

en alvast bedankt voor je moeite ...

suus

hoi rika,
Ik zou binky zeker niet in de kamer laten. Zoals je al vertelde zie je niet alles, en met het gegeven dat hij je andere vogel al heeft doodgebeten zou ik die 2 niet meer samen in de kamer laten wanneer Ziva eruit is. Ook niet wanneer ziva helemaal tam is. Want binky is niet te vertrouwen met een vogel!(hoe lief de hond ook voor jou is) Je hoeft maar even afgeleid te zijn (telefoon, deurbel of druk aan het surven op valkparkiet.com :D) en binky kan alweer met Ziva aan het "spelen" zijn.
succes
suzanne(1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Rika

Citaathoi rika,
Ik zou binky zeker niet in de kamer laten. Zoals je al vertelde zie je niet alles, en met het gegeven dat hij je andere vogel al heeft doodgebeten zou ik die 2 niet meer samen in de kamer laten wanneer Ziva eruit is. Ook niet wanneer ziva helemaal tam is. Want binky is niet te vertrouwen met een vogel!(hoe lief de hond ook voor jou is) Je hoeft maar even afgeleid te zijn (telefoon, deurbel of druk aan het surven op valkparkiet.com :D) en binky kan alweer met Ziva aan het "spelen" zijn.
succes
suzanne(1)

hallo suzanne,

bedankt voor je reageren .
Als ik goed lees ?
bedoel je die Ziva mag NOOIT meer uit kooi ?
vanwege binky ?


suus

hoi rika,
Nee dat begrijp je verkeerd. Nooit Ziva uit de kooi wanneer binky ook in de kamer is. Niet tegelijkertijd in 1 kamer (zou ik doen)
suzanne
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Rika

ojee sorry , nu snap ik het !!!
ja klopt binky moet ergers weg.
GELIJK > dat was ik ook plan , maar het is NIET zielig voor binky die alleen gelaten in andere kamer ( van mijn dochter ) omdat binky daar altijd slapen . he ?

suus

hoi rika,
Had jij geen twee honden? misschien hebben ze wat gezelschap aan elkaar in een andere ruimte.....
En tja, het is het een of het ander denk ik dan maar.
Kijk even hoe zielig binky zichzelf vind... Als ie toch alleen maar slaapt als ie in een andere kamer is, en het wel goed vind, zou ik er geen problemos van maken!
suzanne
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Rika

Citaathoi rika,
Had jij geen twee honden? misschien hebben ze wat gezelschap aan elkaar in een andere ruimte.....
En tja, het is het een of het ander denk ik dan maar.
Kijk even hoe zielig binky zichzelf vind... Als ie toch alleen maar slaapt als ie in een andere kamer is, en het wel goed vind, zou ik er geen problemos van maken!
suzanne

ja ik heb 2 honden ( waarvan geleidehond . die mag niet wegzetten .want ze is 24 uur bij mij )
maar goed ik heb idee .
ik zal vragen aan mijn trainster over geleidehond mag even opzij gaaan . ??? je hoort wel van mij ;)
erg bedankt voor je goede tip !!!

Paul

Hoi Rika,

Is de geleidehond niet zo afgericht dat ie nooit iets mag pakken?
Vaak worden die heel goed afgericht inderdaad maar het blijft natuurlijk altijd uitkijken hoor.
Ze hoeven ook niet de hele dag ergens anders maar als je Ziva er een uurtje uit haalt dan kan je de honden een uutje ergens anders in een kamer zetten bijvoorbeeld.
Het zou namelijk heel erg zijn als ook Ziva wat overkomt.

Groetjes, Paul

Rika

hallo paul ,

goede vraag,
even duidelijk

mijn eerste geleidehond ( overleden  die al heel goed bij vogles die vrij vliegen . )

Maar deze puppy geleidehond is nog maar 10 maanden . dus dat is 2e geleidehond die nog niet opgeleid . over 4 maanden moet 2e gel.hond terug naar geleidehondschool om opgleide worden .

hihi nu duidelijk ?
zo nee vraag maar verder hoor  ;)
toch erg bedankt voor je advies !!

Rika

nog even dit :
deze foto ( collie met valk) dat is 1e geleidehond .......
dus erg duidelijk dat ze goed met valk( tommy ) opschieten .

Paul

Hoi Rika,

Ik snap het nu een beetje dus vandaar dat het nu nog gevaarlijk is omdat deze nog niet zo goed is opgeleid :-)
Je kan ze natuurlijk wel een beetje aan elkaar laten wennen maar alleen als je er zelf bij zit dan kan je ingrijpen als er wat fout gaat.
Maar dan altijd je aandacht bij de dieren houden dan kan je altijd ingrijpen als er iets fout gaat :-)

Groetjes, Paul

Rika

ja, klopt dat is het !!!
ben bezig om goed samen wennen.
Maar gelukkig komt donderdag trainer van deze puppy geleidehond dan vraag ik haar meer over deze situatie .
Maar over die kleine binky is mijn probleempje . daarom vraag ik aan jullie ;)
toch bedankt

Mandy

Hoi Rika,

Ik zou Binky en Ziva alleen samen laten onder toezicht, maar inderdaad niet allebei los samen in 1 kamer zonder dat iemand kan ingrijpen. ;)

Maar mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarvoor je een geleidehond hebt? Het enige wat ik bedenken kan is als mensen heel slechtziend of blind zijn, maar jij kan achter de computer met ons communiceren, ik kan me wel iets bij een brailletoetsenbord voorstellen, maar dan niet hoe je berichten lezen kan? Of heb ik het helemaal mis?? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rika

hallo mandy.

je bent niet brutaal vraagje.
heel goed van je  om te weten .

Ik ben doof/slechtziende ( sijndroom van usher )

Normaal ziende ( veldziende ) van 180.
ik zie maar 4 graden .
dus HEEL klein veldziende.

Verder met computer , geen probleem , want ik heb aanpassen vergroter letters van 24 lettertijpe.

Dus nog meer vraagje (knipoog )
hihi

Nog even . over Binky .
bedoel je die Binky blijft bij ons in kamer . zodat kan mijn dochter toezicht (helpen ) ?

Mandy

Bedankt voor je uitleg, heel knap en fijn dat je dit kan doen, petje af! ;)

Ik dacht al wel dat er iets was, maar wist niet wat, ik dacht ik zal het maar voorzichtig vragen, want vorig jaar heb ik eens iemand gekwetst toen ik wel brutaal was en die persoon bleek dyslectisch te zijn  :o , die typte op net zo'n manier als jij dat doet, maar dat had ik toen niet in de gaten, ik dacht dat die expres zo typte, oeps, foutje... :-/
Maar je verhalen zijn te lezen en te volgen en als dat niet zo is vragen we elkaar gewoon om duidelijkheid. ;)

Nog even . over Binky .
bedoel je die Binky blijft bij ons in kamer . zodat kan mijn dochter toezicht (helpen ) ?  


Als Binky en Ziva samen los in de kamer zijn zou je dochter ook toezicht kunnen houden als jij er even niet ben (ff naar wc ofzo?), of is ze daar te jong voor? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl