28 maart 2024, 12:13:49

Valco vliegt niet!!!

Gestart door Manie1971, 18 februari 2014, 15:19:39

« vorige - volgende »

Manie1971

Als het goed is is onze nieuwe valkparkiet nu 8 weken oud. Hij weegt op dit moment 68gram en eet nog niet zelf. Wel vindt hij de trosgierst wel erg lekker. Nou moet een valkparkiet toch wel gaan vliegen. Hij probeert het wel maar stort neer hij komt niet verder dan een halve meter en dat is alleen omdat hij uit zijn hok vliegt (valt). Zit het liefst op mijn schouder. Wat is normaal met deze leeftijd.
Met vriendelijke groet Wendy.

carco

18 februari 2014, 17:56:24 #1 Last Edit: 18 februari 2014, 17:58:32 by carco
Ik neem aan dat hij nog niet zelf eet?
Wat geef je aan papvoeding?
68 Gram is veel te weinig! Dit moet minimaal 75 zijn en zelfs dat is al aan de lichte kant. Liever boven de 80.
Ik zie trouwens dat je de 10e schrijft dat hij al niet lekker in zijn vel zat en je aan de leeftijd twijfelde. Hij is wel aangekomen sinds je hem hebt. Maar is er verder nog naar het beestje gekeken door een arts?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Manie1971

Ik ben naar de dierenarts geweest en die heeft antibiotica voor geschreven. Morgen is het zijn 10 de dag en moet ik ermee stoppen. Ik geef hem nu nutribird 21 en daar van komt hij wel aan. Ik geef hem omdat hij zo'n laag gewicht heb 4 keer per dag. Hij klimt wel in zijn kooi en het liefste wil hij eruit en op mijn schouder zitten. De ab heeft volgens mij niet echt geholpen, want hij ademt nog wel zwaar. Niet met open mond.
Wendy

carco

Je bent bij een dierenarts of vogelarts geweest?
Klik op het plaatje voor onze site!




Manie1971


Manie1971

Ik vertrouw het toch niet en heb nu een afspraak gemaakt met een echte vogelarts in Naarden. Ga er vrijdag om 4 uur heen. Zal als ik er geweest ben verslag uit brengen. Hopelijk komt het goed, want hij is super lief.
Gr wendy