25 april 2024, 13:51:27

valkparkiet jong van 115gram

Gestart door Benni1991, 12 februari 2014, 21:45:03

« vorige - volgende »

Benni1991

ik heb sinds gisteren een valkparkiet jong van 6weken oud gekocht, ik heb deze eens gewogen deze weegt 115gram. Wat denk ik toch wel veel is voor zo een vogel, zijn liijf is echt dik met een klein kopje op. Precies en eend. Deze krijgt nog 3 maal per dag papvoeding maar begint ook al van wat trosgierst te eten. Als ik deze pap geef eet deze echt veel denk wel 11-13ml papvoeding en dan geeft die nog honger, maar dan stop ik wijselijk met eten geven.

Geeft iemand ook zo al een zwaar valkparkiet jong gehad? Of is dit normaal?

Benni1991


Benni1991


carco

Dit is geen te zwaar gewicht hoor: is netjes.
3 maal papvoeding is echt niet meer nodig, haal er gelijk maar 1 voeding af en zet hem op 2 keer per dag.
Heel goed dat je niet meer geeft( laat maar lekker zeuren)
Iets afvallen zal die waarschijnlijk wel gaan doen omdat ie ook meer gaat bewegen, maar dat is niet erg.

Kijk even wat die al zelf kan pellen, houdt het gewicht in de gaten door hem in de ochtend en de avond te wegen. Hij zal al snel naar 1 keer per dag pap kunnen misschien.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Benni1991

hij krijgt nu nog 2a3maal per dag, het is te zien hoeveel hij mekkert voor eten wan dat kan die heel luid. Vandaag geeft die 3maal papvoeding gekregen ik dacht maar 2 keer maar een aantal uur na zijn 2de maaltijd had hij terug grote honger. Hij weegt wel zo zwaar niet meer en kan al vrij goed vliegen. Ondanks dat ik het een zwaar beestje vind. Hij is samen met 2 dwerpapegaaien opgegroeid echt ferm om te zien. Waar de valkparkiet vliegt volgen de dwergpapegaaitjes. Waarschijnlijk zien ze hun als hun moeder.