16 april 2024, 08:51:04

Tegellijm

Gestart door crisss17, 6 februari 2014, 11:09:13

« vorige - volgende »

crisss17

Hallo,

Ik wil graag zelf een achterwand maken voor in de binnen-foyere van mijn valk. Nu wou ik dit maken van piepschuim en dit bekleden met tegellijm. (een methode uit de modelbouw-wereld)

Heeft iemand hier tips/ervaringen mee positief of negatief?

Alvast bedankt!

mariannenl

ik denk dat ze dat kapot pikken of maakt die lijm het  heel erg hard ?

crisss17

Ja als het goed is wordt de lijm heel erg hard. Maar of het hard genoeg is dat weet ik niet.

mariannenl

ik denk dat je het als een soort achtergrond wilt hebben zonder dat er bv zitstokken aan bevestigd zijn
Het hangt van de lijm af of daar vluchtige stoffen in zitten die kwaad kunnen voor  de vogels, maar daar ben in niet zo in thuis ?
Maar op zich kan het heel mooi zijn

jfvhl

Vergeet niet dat valkjes OVERAL aan plukken en knagen en kapot vreten. Niks is veilig, hout niet en zeker dit gebeuren niet. Ik voorzie een hoop ellende en 'rommel' die ze binnen zullen krijgen. Valken zijn slopers, denk maar goed na voor dat je hieraan begint. Als je toch niks met die wand begint waarom dan geen trespa of een ander materiaal waar een snavel geen grip op heeft. Geloof me, dit is en lijkt mooi wat je wilt doen, maar ze maken het kapot en ze zullen uitkomen bij het piepschuim met dodelijke afloop van dien.....en dan lijm......niks doen in een volière wat synthetisch is en zelfs natuur producten kunnen schadelijk zijn, nou succes ermee.
groet
Jantina