10 mei 2025, 00:13:03

Valkparkiet hyperactief

Gestart door mauricedeman, 10 februari 2014, 09:45:21

« vorige - volgende »

mauricedeman

Hallo wij hebben sinds 3 weken een valkparkietje van ongeveer 2 maanden oud gekocht, het tam maken en alles lukt zodoende maar tot onze verbazing doet onze valkparkiet hele rare bewegingen,
Uit het niets begint hij rond te rennen in de kooi en springt van stokje naar stokje en van boven naar beneden, Dit zou niet erg zijn al zou het niets uitmaken voor de vogel, maar door de hogere afstand van de stokjes zijn wij bang dat hij zijn pootje kan breken.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat we hier tegen kunnen doen
Bij voorbaat dank , Maurice de Man

smiley

Hallo

Jouw valkje is blij je te zien als hij dit doet !!
Als jullie thuis zijn is hij waarschijnlijk vaak uit de kooi ?
En krijgt hij volop de aandacht ...
Zodra hij iemand de kamer in ziet komen gaat hij als een gek over de bodem lopen en klimmen zoals jij verteld ,en dat doet hij omdat jullie aandacht wil hebben .
En zoals de meeste mensen laten jullie hem er vast uit ??
Het beste om te doen is ga naar de kooi en praat tegen hem/haar en laat de vogel pas uit de kooi als hij rustig naar je gaat zitten luisteren .
Waarom adviseer ik je dit ...om de volgende reden ,als je hem elke keer dat hij dit gedrag vertoont eruit laat .
Word het gedrag alleen maar erger en dan is er ook een kans dat hij gaat schreeuwen om nog meer aandacht te krijgen .
Praat tegen hem en zodra je ziet dat hij rustig word/is laat je hem eruit .
hou dit lekker zo vol en de vogel leert dat hij kalm moet zijn om bij je te mogen zitten .
Een valkparkiet is een groeps vogel en het zou voor hem dan ook leuker zijn om later een vriendje of vriendin te krijgen .
Want nu ben jij en de personen in huis zijn enige aanspraak en als jullie weg zijn is het best stil voor hem/haar .
Nu is dit niet zo heel erg als je af en toe een uurtje weg bent ,maar werk je op de dag of het komt vaker voor dat je een aantal uur weg bent .
Dan zou ik hem/haar snel een maatje geven ,en ook die is tam te maken en zal dat ook blijven .
Ik heb er hier 13 en ze zijn allemaal tam !!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

mauricedeman

Hallo, bedankt voor de snelle reactie

Ons valkparkietje is nog niet de kooi uit geweest, omdat hij wel eet vanuit mijn hand van de trosgiest maar er nog niet op gaat zitten, Durven wij hem niet uit de kooi te halen ivm hem weer terug in de kooi krijgen
Verder word er inderdaad veel aandacht aan geschonken en we proberen hem meestal gerust te stellen door zachtjes tegen hem te praten en steeds een stukje dichterbij te komen.

we houden de optie hoe dan ook open om er nog een tweede valkparkiet bij te nemen maar dan moet deze wel eerst een beetje tam zijn

Zijn er verder nog tips en of trucs om hem zich snel thuis te laten voelen (tam maken)

Mvg Maurice de Man