28 maart 2024, 10:39:36

Nieuw huis gezocht voor 2 valkjes

Gestart door darkdestiny, 4 februari 2014, 22:25:42

« vorige - volgende »

darkdestiny

Helaas zoek ik een nieuw huisje voor mijn 2 valkparkieten.
Met pijn in mijn hart..  :'(
Het is een man en een vrouw.
Ik weet niet hoe oud het mannetje is maar ik heb hem al ongeveer 6 jaar. Het vrouwtje is 2,5 jaar.
Ze zijn allebei tam en zitten graag bij je.
Ze kunnen allebei wel vliegen.
Het mannetje fluit ook best vaak en kan ook fiet fieuw fluiten :-)
Toen ik nog thuis woonde kwamen ze dagelijks de kooi uit en vinden ze geweldig!
Nu woon ik op mezelf met mijn man en hebben we te weinig tijd voor ze om ze los te laten. En het vrouwtje vliegt steeds bij de edelpapegaai op zijn kooi en ben bang dat het misschien een keer foutgaat..
Door de weinig aaandacht die ze krijgen beginnen ze nu steeds vaker te schreeuwen en ik heb nogal snel hoofdpijn en kan dat dus niet hebben en dan staan ze soms een hele dag in de kast  :( vind ik zielig!!

Dus vandaar deze advertentie en ik hoop dat ze dan ook een leuk huisje ergens kunnen vinden waar ze wel de aandacht krijgen die ze gewend zijn.

Gr Mariska

carco

Misschien handig je woonplaats te vermelden en foto's te plaatsen?

Maar je sluit ze op in de kast in het donker zodat ze stil zijn??

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




darkdestiny

5 februari 2014, 14:40:46 #2 Last Edit: 5 februari 2014, 14:43:29 by darkdestiny
Ik woon in Maarssen.
Als ze echt niet stil worden wel.. En ik echt te extreem hoofdpijn heb voor hun geluid.. Anders helpt doek erover ook nog wel.. Heb dit via mijn telefoon geplaatst en is dan lastig foto's plaatsen. Zodra ik op laptop zit zet ik foto's erop.

darkdestiny

We kunnen soms ook niet gewoonrrustig thuis komen. Alswe dan rthuis komen gillen ze de hele boel bij elkaar en stoppen gewoon echt niet.. En dan heb ik dus zo weer hoofdpijn..  :( en elke dagmet hoofdpijn rondlopen vind ik toch wel erger dan.

darkdestiny



Dit zijn mijn valkjes!! De voorste is het mannetje achterste is het vrouwtje!

carco

Als ik het goed begrijp zitten ze dus bijna de hele dag onder een doek of in een kast? In ieder geval als jullie thuis zijn dan?

En je edelpapegaai maakt die geen herrie?

Vindt je het goed als ik dit op verschillende facebookpagina's deel? Daar heb je meer kans op reacties.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




darkdestiny

Klopt! Zodra we thuis komen gaat er een doek of iets over.. Vind het Zoo zielig.. Vooral omdat ik ook bniet zoveel tijd meer heb voor ze en ze zijn zo tam! Ja tuurlijk mag dat! Als ze maar een goed huisje krijgen  :)

darkdestiny

Mijn edelpapegaai maakt inderdaad geen herrie.
Die zit altijd alleen maar een beetje te praten en te brabbelen.
Die geeft af en toe is een gil als ik bij hem wegloop maar verder zou hij nooit gillen.
Dus van hem heb ik inderdaad geen last.
Behalve als de valkjes lang doorgillen dan word hij het ook zat en gilt hij ook mee..

darkdestiny




Heb eventueel deze kooi erbij. Met speeltjes en nog een vol blik voer.

carco

Heb het gedeeld: ik hoop dat er snel iemand voor komt.
Dit is voor beide partijen een slechte situatie.
Jammer dat ik er momenteel al 6 binnen heb anders had ik ze wel tijdelijk op willen vangen. :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




darkdestiny

Citaat van: carco op  5 februari 2014, 15:36:47
Heb het gedeeld: ik hoop dat er snel iemand voor komt.
Dit is voor beide partijen een slechte situatie.
Jammer dat ik er momenteel al 6 binnen heb anders had ik ze wel tijdelijk op willen vangen. :-\

Groetjes: Caroline.


Hartstikke bedankt! Hopelijk krijgen ze dan weer een goed huisje

carco

Ik heb je een pm gestuurd.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




pris kiko

5 februari 2014, 16:51:51 #12 Last Edit: 5 februari 2014, 16:58:52 by pris kiko
Hallo had dit bericht gedeeld in mijn facebook groep over valkparkieten.
Iemand in mijn groep is bereidt deze 2 valkjes een goed thuis te geven.Ik ken deze persoon persoonlijk en weet dat zij erg goed voor haar vogels is. Zij heeft zowel gras als valkparkieten in haar buiten voliere zitten. Als zij ze niet binnen kan plaatsen tot de temperatuur warmer is vang ik persoonlijk deze 2 lieverds op, ik heb een grote vogelkamer waar mijn gras en valkparkieten dag en nacht losvliegen
Laat maar even weten.

carco

Je hebt het misschien over Bets?
Want als het goed is heeft die een mail gestuurd.
Zou super zijn in ieder geval als ze snel een ander huisje krijgen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




pris kiko

Nee ik heb het over Conny Boden.

groetjes,Pris