28 maart 2024, 11:48:16

Herplaatsing vrouw valkje

Gestart door Ron de Groot, 27 januari 2014, 10:50:11

« vorige - volgende »

Ron de Groot

Hallo,
Ik doe het niet graag maar meer voor het welzijn van mijn vogel er zijn namelijk al twee mannetjes overleden , de laatste was een domme fout na de verhuizing is de kooi op een te donkere plaats gezet en is de vogel door zoiets als stokrui doodgegaan.

Echter een nieuwe vogel erbij halen was ook een optie maar nu ik wat meer over deze vogels te weten ben gekomen lijkt het mij beter als ze in een groep komt te zitten met meerdere valkjes en ook een buiten hok met verwarmde gedeelte .
Ik probeer het eerst zo en als dat niet lukt dan zit er niets anders op dan er een vogel bij te nemen want ik wil wel de beste situatie voor mijn vogel.
De vogel zit in Dordrecht . Houden van is soms ook loslaten en dit is echt zo'n geval ...

Gr

carco

Kan je wat meer over de vogel vertellen?
Hoe oud ze is, hoe ze eruit ziet , of ze tam is?
Ik begrijp dat ze nu binnen zit?
Dus verhuizen naar buiten toe is rond deze tijd van het jaar geen optie.

Een vogel erbij nemen kan toch altijd denk ik?

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hoi Ron,

Had jij niet een of twee valkjes van mij? Ik dacht in ieder geval eentje, een mannetje? Weet je waaraan het andere valkje is overleden?

En hoe oud is het popje? En is ze tam? En wat voor mutatie heeft ze?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

jfvhl

Zeg Ron, het is nu 9 februari en als jij van dat valkje af wilt zal je toch netjes moeten reageren, maar misschien heb jij Manja al een PB gestuurd? Manja weet dat vogels bij het ook goed hebben, dus het popje mag bij mij komen, maar misschien wil Manja het diertje wel (terug) hebben. Wij vinden het helemaal ok, we wonen in Ridderkerk. Maar geef eens antwoord, dat lijkt me logische als je vragen stelt op het forum
groeten,
Jantina

ManjaV

Bij Jantina hebben de valkjes het inderdaad super, dat is zeker aan te bevelen!
Ben erg benieuwd...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Suus91

Citaat van: jfvhl op  9 februari 2014, 11:26:59
Zeg Ron, het is nu 9 februari en als jij van dat valkje af wilt zal je toch netjes moeten reageren


Is het geen idee om misschien een pb naar deze gebruikerte sturen zodat deze er een bericht over krijgt in zijn e-mail ;) weet je zeker dat het gelezen wordt
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

carco

Volgens mij is dat door Manja al gedaan, waar ook geen reactie op gekomen is?

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Nee, nog niet, zal ik meteen eventjes doen  :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Ron de Groot

18 februari 2014, 15:21:47 #8 Last Edit: 18 februari 2014, 15:25:59 by Ron de Groot
Hi,
Sorry ik heb het enorm druk gehad en kon niet eerder het internet op.
Ja manja ik had van jou een valkje gehad en dat is degene die ik nu nog heb, is dood gegaan door de verhuizing ik heb het nog eens nagevraagd en het schijnt de stokrui te zijn geweest .
Nu zit het valkje alleen en dat is echt niets voor haar en ik vindt dat je het beste moet doen voor je dieren en dat is niet alleen in een kooi zitten zonder soortgenoten .
Ook nu heb ik heel weinig tijd vanavond loop ik de reacties allemaal door en in ieder geval sorry voor de late reacties en harstikke bedankt voor alle positieve reacties .Ik plaats de vogel het liefst bij iemand met meerdere vogels .
Grzz

ManjaV

Hey Ron,

Bedankt voor je berichtje, ik had.je andere berichtje ook gelezen vanmiddag.

Deze heet toch Rocky? Ik dacht dat het een mannetje was, maar in die nestjes heb ik ooit wel eens een andere crossover gehad. Dus toch een popje.

Is ze tam?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Ron de Groot

Hi Manja
Nee mijn fout   ik had een mannetje van jou gehad hij had een kaal plekje op zijn kop toen hij bij mij kwam , hij is met de verhuizing dood gegaan mij is verteld door de stokrui omdat hij waarschijnlijk te donker stond en toenik er eenmaal achter kwam was het al te laat zijn naam was Yogi   en boo boo zit weer alleen is wel heel er tam kom zelf naar je toen enzo .Het liefst doe ik ze bij iemand die meerdere vogels heeft en dat ze daar ook kan blijven .
Ik kan er wel weer een andere vogel bij nemen maar ik heb er een beter gevoel bij als de vogel bij meerdere vogels komt te zitten en niet in een soort gelijke situatie als nu .

Grtz

ManjaV

Hoi Ron,

In mijn administratie staat van het overleden mannetje de naam Rocky vermeld. Het ging om een wildkleur mannetje. Weet je zeker dat hij dat is, of heb je hem hernoemd naar Yogi?
Van een kale plek kan ik me zo niets herinneren?

Hoe oud is Boo Boo eigenlijk, heb je eventueel een foto? Je mag me ook mailen of een IM sturen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Ron de Groot

Ok dan heb ik Rocky van jou het mannetje en BoBo is een wildkleur vrouwtje die nu een jaar of 6 oud is . Ze is tam maar ik wil niet dat ze weer ergens in een kooitje in de woonkamer komt te staan zonder soortgenootjes , ook niet bij iemand die ze weer verkoopt of weggeef en zo maar door . Ik zoek eigenlijk en soort van opvang voor de vogel een ruime kooi met meerdere soort genoten ,ik heb zo het idee dat dit beter is voor mijn vogel . Sorry ik zit midden in een verhuizing en heb het enorm druk .
De vogel ziet er in principe het zelfde uit als degene die jij mij gegeven heb Manja het is alleen een vrouwtje .
bedankt voor de reacties weer .
Grtzz

ManjaV

Ik stuur je even een IM groetjes, Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Op dit topic mag een slotje, BooBoo is inmiddels bij mij.


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki