Slaan met vleugels en om zich heen pikken op me arm

Gestart door Tesjj9, 16 januari 2014, 12:26:29

« vorige - volgende »

Tesjj9

Goedenmorgen,

Ik heb vorige week vrijdag ( 10 januari ) mijn valkparkietje; Kietje opgehaald. Hij is 9 weken oud en is handopgefokt. Nu snap ik dat hij aan alles moet wennen en dat hij af en toe bijt is misschien wel logisch. Als dit voorkomt zet ik hem meteen terug in de kooi en negeer ik hem. Als soort straf. Nu heb ik de laatste dagen dat als hij aandacht vraagt in de kooi en ik hem eruit haal als hij weer stil is, maakt hij het krijsgeluid om eten en als ik dan om en nabij dat niet geef binnen 10 seconde, slaat hij zijn vleugels uit, houd zich wel vast met zijn klauwtjes en begint om zich heen te pikken.

Ik heb echt geen idee wat ik hiermee moet? de eerste keren schrik je ook behoorlijk van het plotselinge gefladder!

Hebben jullie tips hoe ik hiermee om moet gaan of wat het betekent?

Tessa en Kietje

Rianne

Kan hij nu wel of niet zelfstandig eten? Zo ja, zou ik hem absoluut geen eten geven als hij dit gedrag vertoond. Van het pikken zou ik niet bang zijn, zo gauw hij merkt dat je bang voor zijn snavel bent, zal hij het vaker gaan gebruiken als hij zijn zin niet krijgt.

Tesjj9

Ik heb via internet een boekje aangeschaft over valkparkieten,

daar stond dezelfde omschrijving met als uitleg dat hij zijn vleugels traint om te vliegen. nadat ik dit gelezen had merkte i ook dat hij niet veel later ook ging vliegen.