10 mei 2025, 05:05:37

broedse man

Gestart door Suus91, 13 januari 2014, 14:20:00

« vorige - volgende »

Suus91

Hoi, paar vraagjes.
Ik heb hier momenteel een broeds mannetje wat afgelopen maand zover ik weet al 3x gepaard heeft met het vrouwtje. Nu hangt het broedblok in een andere kooi afgezien ik totaal 6 valkparkieten heb. Nu merk ik dat hij alle andere parkieten behalve zijn partner wegjaagt bij de voilere waardoor de rest overdag niet de kooi in ken om te eten. Hangt het blok in de voilere toont hij er volle interesse in maar aan de andere kooi eigenlijk vrij weinig.
Wat ken ik nu het beste doen? Het is niet zo erg dat hij broeds is en paart maar de rest mag nu ook gelijk niet meer bij de voilere behalve s'avonds
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

.Alexandra.

Hoi

Misschien kun je het blok beter weghalen als het zoveel problemen geeft? Het paren van het koppeltje hoeft niet te betekenen dat ze ook kleintjes willen, het kan ook voor de lol zijn  ;) . Tenzij jij wel per se kleintjes wil hebben natuurlijk. In dat geval kan je het koppeltje misschien apart zetten in een andere kooi, zodat de andere valken weer wat rust hebben.

Groetjes Alexandra

carco

Ik snap het niet helemaal geloof ik?
Het blok met de 2 valkjes hangt in een andere kooi, maar daar zit dit koppel niet in? Of zitten ze daar wel in?
Klik op het plaatje voor onze site!

Suus91

Ze zijn overdag altijd los. Maar hij is zo bazig nu dat ik het broedblok aan een andere kooi gehangen heb.
Of het voor de lol is, geen idee maar wat ik wel weet is dat hij al eerder kleintjes heeft gehad.

.Alexandra.

Hoi

Tja apart zetten is dan lastig als ze altijd los zijn.
Maar het probleem is dat de andere valkjes de kooi niet in kunnen om te eten? Dan kun je buiten de kooi misschien een voederstation installeren voor de anderen? En 's nachts het koppeltje wel apart zetten, als ze tenminste 's nachts wel in de kooi slapen dan.

Groetjes Alexandra

Suus91

De avond is hij gelukkig wel wat milder. Zat ook al te denken om buiten de kooi eetplekken te maken maar ze zitten vaak of in de gedraaide schommel of op de boxen of op de plank met boeddha's
Uitzondering is de kast maar daar zit hij ook veel op.