5 mei 2025, 11:39:46

nog niet tam...

Gestart door shark, 21 februari 2004, 15:09:37

« vorige - volgende »

shark

hey mijn vriendje is nog niet tam, ik heb hem/haar nog maar een paar dagen. maar ik zou haar wel uit hem/haar uit haar kooitje willen laten vliegen. Is dit wel verstandig als ik dat al toelaat zonder dat ze tam is?
en wat zijn de juiste graden voor een valkje in de woonkamer?

en we gaan binnen kort verven in de woonkamer dus zou paco even van plaats moeten veranderen, zou dit ook problemen geven? en die verf geur zal ook zeker storend zijn voor paco niet?

graag een antwoord op deze leekvraagjes  ;D

mvg sven&mendy en paco  :)

Speedy

Hoi Sven,

Je kan beter ff wachten dan met eruit laten.
Je kan hem/haar beter eerst echt aan je laten wennen, geef eens trosgierst vanaf je hand.
En andere lekkere dingen, zoals  (als je dat tenminste zelf lust) brinta pap.
Bij mij eten ze het van me lippen af.
Een beetje maar hoor, gewoon als verwennerij.
En als je gaat schilderen, zet de kooi even uit de kamer op een ander plekkie.
Temperatuur in huis, daar let ik eigenlijk niet echt op.
Het is hier zo 20 graden, dan weer 21 maar ook wel eens 17.
De valkjes hebben er hier bij mij this geen hinder van, maar ja ze zijn met 7 stuks en in een grote kamer volière, dus dat zal ook wel warmte geven zo met elkaar.
Veel plezier met je valkje.

Groetjes,
   Trudie

Paul

Citaaten we gaan binnen kort verven in de woonkamer dus zou paco even van plaats moeten veranderen, zou dit ook problemen geven? en die verf geur zal ook zeker storend zijn voor paco niet?

Hoi Shark,
Trudie heeft al wat antwoorden gegeven maar over de verf wilde ik nog wat zeggen.
Verfdampen zijn erg schadelijk voor valkjes dus zet hem zeker een paar dagen in een andere ruimte.
Gebruik ook verf op waterbasis dat is minder giftig.

CitaatTemperatuur in huis, daar let ik eigenlijk niet echt op.
Het is hier zo 20 graden, dan weer 21 maar ook wel eens 17.
De valkjes hebben er hier bij mij this geen hinder van, maar ja ze zijn met 7 stuks en in een grote kamer volière, dus dat zal ook wel warmte geven zo met elkaar.

Hoi Trudie,

Valkjes kunnen tegen hele lage temperaturen en zonder problemen tot het vriespunt.
Daarna moet je wel iets bijverwarmen maar ze kunnen dan vaak toch nog overleven maar het is niet fijn voor ze dan.
In huis is de temperatuur altijd hoog genoeg als je maar oplet voor niet al te snelle overhangen van heel hoog verschillende temperaturen
Dus als het 0 graden zou zijn in dan ineens je valkjes in een ruimte laten van 21 graden is niet goed.
Tussen 17 graden en 21 graden is het verschil zo klein dat merken de valkjes amper dus dat is geen probleem.
Je hoeft dus niet als met bepaalde reptielen de warmte op een constante temperatuur te houden.
Je kan wel de luchtvochtigheid in de gaten houden dat is wel veel beter voor ze als het niet te droog is.

Groetjes, Paul

shark

paco bibbert zo vaak is het dan niet dat hij te koud heeft?

en hij eet veel van het kiezel is dat wel goed?

en drinken doet hij nouwelijks ook al ververs ik zijn water dagelijks,

Het gaat nu beter tussen paco en ons hij durft toch al wat meer maar ik druf mijn vinger niet goed in de kooi te steken en toch wouw ik eens dat hij op mijn vinger kwam zitten.

en dat hij me eens beet zo dat ik het gevoel ken ook al is het niet leuk maar dan weet ik het toch tenminste he

groetjes ;)

Paul

Hoi Shark,

Als een valkje bibbert wil dat niet zeggen dat hij het koud heeft hoor dat doen ze wel vaker ook al is het flink warm.
Je valkje zal echt nog wel tammer worden maar je moet een beetje geduld hebben en hem veel aandacht geven dan moet dat zeker goed komen.
Een tam valkje bijt meestal niet echt hard, als je een keer echt gebeten wilt worden moet je naar een volliere gaan waar wilde zitten en zo een proberen vast te pakken  ;D
Je ziet dan als ze hard bijten 3 kleine wondjes op je vinger waar ze bijten dat is de bovensnavel met daaronder 2 plekjes van de ondersnavel.
Maar echt hard gebeten worden doe je niet voor je lol hoor :-)
Is het de kiezel of de vogelgrit waar ie zo veel van eet?
Vaak pakken ze gewoon als ze er behoefte aan hebben dus zal je valkje het nodig hebben denk ik.
Drinken doen ze inderdaad heel weinig hoor ze nemen een paar keer per dag een paar slokjes.
Je ziet dus in het waterbakje bijna geen verschil als je maar 1 valkje hebt.

Groetjes, Paul