12 mei 2025, 06:50:12

kale kop

Gestart door punky, 4 januari 2014, 19:34:35

« vorige - volgende »

punky

Heb even een vraag over onze valkparkieten. We hebben er 2 een man en naar wat nu blijkt een  pop (was ons verkocht als mannetje)
De pop heeft na wekenlange volharding eindelijk het mannetje zover gekregen dat hij weet hoe hij haar moet kroelen en dit nu ook regelmatig doet.
Het popje zit nu in haar 1e rui ( begin mei gekocht dus zal van begin maart zijn)
Ze had altijd al een klein plekje op haar kop (lutino) achter haar kuif maar sinds de rui en het extra kroelen lijkt het wel een oud mannetje het is echt kaal nu daar met wat veertjes er om heen.
Nu zag ik net dat het mannetje haar denk ik weer gekroeld had dat ze bloed had in haar kuif.
Ze vliegen hier gewoon los en 's nachts of wanneer ze willen zitten ze samen met 2 grasparkieten in een grote kooi.
Wat kan ik nu het beste doen? (want ik ben bang dat ze anders blijvend kaal is straks want ze blijft vragen om gekroeld te worden?)
Moet ik ze 's nachts maar even apart zetten (de valkjes) en ze overdag zoveel mogelijk uit elkaar proberen te houden (ivm kroelen) of weet iemand iets anders?
Heb 2 fotos van het popje zal kijken of ik het erop kan zetten.
Dat lukt me dus niet dus eerst maar het verhaal en zal kijken of het lukt met de foto's

punky

4 januari 2014, 19:46:33 #1 Last Edit: 4 januari 2014, 19:49:30 by punky
kijken of het nu lukt

punky

Niemand die me kan helpen?

carco

Dit doen ze bij elkaar.
Is een lelijk gezicht, maar kan geen kwaad op zich.
Je kan er weinig aan doen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

punky

Ok dus hoef me niet druk te maken dat het niet weer terug groeit?

Suus91

Uiteindelijk zal het in de rui wel weer terug groeien ja. Een van mijn valkjes had ook een tijdje een korte kuif deze begint ook weer terug te groeien
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

punky

Daar hopen we dan maar op, want ik zie hem nu af en toe met veertjes in zijn bekkie en zij maar kaler worden.
bedankt voor de reacties in elk geval