Huis (met andere valkparkieten) gezocht voor Grijsje

Gestart door SabT, 8 januari 2014, 10:02:55

« vorige - volgende »

SabT

Hoi,

Grijsje is een geparelde witmasker valkparkiet van 3 jaar oud. Ze kroop uit haar ei bij m'n moeder thuis en had daar een aantal broers en zussen. Grijs kwam bij ons toen een van onze valkparkieten kwam te overlijden. Ze heeft altijd haar kooi gedeeld met Zazou. Geen ' knuffelige'  relatie, maar ze waren wel altijd samen in de weer. Maar helaas is Zazou begin december overleden. Grijs was erg ontdaan. En nu, een paar weken later, merken we dat ze toch wel erg eenzaam is. Helaas is het voor ons niet mogelijk om weer een nieuwe valk in huis te nemen. Met drie kleine kinderen onder de 6 jaar merken we dat de vogels niet de aandacht krijgen die ze verdienen. Daarom zoek ik nu een nieuw huisje voor onze Grijs.

Grijs is nieuwsgierig en houdt van drukte en mensen om haar heen maar ze is niet handtam. Ze is wel met de hand grootgebracht. Ze is ook een slechte vlieger, bij ons in huis vliegt ze overal tegenaan (terwijl de anderen altijd al snel hun favoriete plekjes hadden). Dus een voiliere waar ze vanaf de lente in kan (ze is nu een echte binnenvogel) zou ook een goede optie zijn.  

Grijsje is een goede eter. Ze houdt van allerlei zaden, fruit en groente maar gooit de pellets altijd direct uit de voerbakken  :) Ze is heel gezond, we hebben met haar nog nooit en bezoek aan de dierenarts hoeven brengen.

Het is echt een lief en leuk valkje en we hopen van harte dat iemand haar een goed nieuw tehuis kan bieden met nieuwe vriendjes.

Heb je interesse in Grijsje? Ik stuur je graag foto's en meer informatie. Mocht het tot een herplaatsing komen dan kom ik haar graag persoonlijk bij je brengen. (Wij wonen in Rijswijk, maar ik vind het geen probleem om ook buiten de regio te rijden.)

carco

Misschien handig je woonplaats even te vermelden?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




SabT

Hi,

Ja, heb het erbij geplaatst! Rijswijk (Zuid-Holland).

Sabrina

carco

Heeft Grijsje al een huisje gevonden inmiddels?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




milaja

ze is nu hier en gaat prima
dit kan afgesloten worden