eitjes ...die op punt staan uit te komen

Gestart door Larissa, 8 april 2010, 22:54:20

« vorige - volgende »

Larissa

Hey

Ik heb hier 3 bevruchte eitjes die over een paar dagen als het goed is uit moeten komen....er zit nog volop leven in  ;D dus dat is een goed teken

Nou las ik al een paar maal iets over een piepei ?  :-[ kun je dit duidelijk horen ?
En hoe lang mag het duren dat het jong uit het ei kruipt
ik had gelezen dat het jong het ei helemaal rond op kapot moet tikken van binnen uit ? klopt dit

En vanaf wanneer moet je er voor zorgen dat de ouders grasparkietenzaad aan de jongen gaan voeren ?

Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk info te vinden maar met die vraagjes bleef ik zitten

Groetjes Larissa

*Esther*

Hey

Ik heb hier 3 bevruchte eitjes die over een paar dagen als het goed is uit moeten komen....er zit nog volop leven in  ;D dus dat is een goed teken
Precies

Nou las ik al een paar maal iets over een piepei ?  :-[ kun je dit duidelijk horen ? ja, als alles stil is om je heen wel en anders kun je een eitje pakken en tegen je oor houden.

En hoe lang mag het duren dat het jong uit het ei kruipt ongeveer een dag
ik had gelezen dat het jong het ei helemaal rond op kapot moet tikken van binnen uit ? klopt dit Ja

En vanaf wanneer moet je er voor zorgen dat de ouders grasparkietenzaad aan de jongen gaan voeren ? Dit regelen de ouders zelf. Zolang ze maar genoeg en divers voer tot hun beschikking hebben. Dus naast zaad bv ook eivoer of een gekookt ei, gedroogd oud brood, beschuit, kiemzaad enz

Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk info te vinden maar met die vraagjes bleef ik zitten

Groetjes Larissa
gr Esther

Larissa

Hey Esther

Heel erg bedankt voor de antwoorden

Ze hebben genoeg voer tot hun beschikking en genoeg variateit daarin

groetjes Larissa

AhmetYildiz

Vandaag is een jong uit het eitje gekomen. Vanaf wanneer gaan de ouders de jong voeren. Ik zit al 3 uurtjes te wachten maar ik zie geen van de 2 valkparkieten uit de broedhok komen. IEMAND ???

smiley

Je vraag staat verkeerd ,maar ik zal je even antwoord geven .
Meestal zijn ze aan het eind van de dag wel gevoerd .
Zorg ervoor dat de ouders genoeg voer hebben zoals zaad bruin brood trosgierst en eivoer droog en nat .
Het kan ook gebeuren dat de ouders niet weten hoe het moet omdat het een eerste nestje is ...of omdat de kleintjes te zwak zijn .
Daar kan je helaas niets tegen doen en de jongen zullen dan ook niet blijven leven .
Woensdag zal als het goed is het volgende jong uit komen ..
Zolang de ouders op het nest zitten blijft het jong in ieder geval warm .

Groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht