5 mei 2025, 12:54:47

Mannetje of vrouwtje?

Gestart door x-xsasx-x, 7 februari 2014, 10:05:28

« vorige - volgende »

x-xsasx-x

Hallo,

Ik heb een vraagje! Ik wil graag een valkje kopen, maar ik twijfel tussen een mannetje of een vrouwtje.
Mannetjes maken wel veel meer geluid (schreeuwen meer?), maar iemand die ik ken had telkens problemen met haar vrouwtje omdat de eitjes vast bleven zitten.
Gebeurt het vaak dat vrouwtjes daar last van hebben?
En zijn de mannetjes vaak erg schreeuwerig? Of valt dat wel mee?

Bedankt alvast!

carco

Poppen kunnen heel hard roepen hoor ;)
Mannen fluiten meer en kan je melodietjes leren.
Beide geslachten zijn leuk en qua tam maken is er geen verschil.
Popjes kunnen eitjes gaan leggen inderdaad, maar het hoeft niet.
Mooiste is om er 2 te nemen omdat het sociale dieren zijn en ze blijven gewoon tam.
Dus een man en een pop  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

erwinb100

21 februari 2014, 10:03:17 #2 Last Edit: 21 februari 2014, 10:08:48 by erwinb100
Hallo,

Wij staan op het punt een jonge valkparkiet in huis te nemen. We hebben een dochter van 6 en zouden het leuk vinden als dit ook een kameraadje van haar kan worden. Melodietjes nafluiten lijkt ons dan ook erg leuk.

Nu heeft daardoor een mannetje een lichte voorkeur.

We hebben 'een optie' op de valkparkiet van 10 weken oud. Denken jullie dat dit een mannetje is of een vrouwtje ?

De kweker weet het niet en ik begreep dat tot de 1e rui alle wildkleuren een pop lijken te zijn.

Het zou fijn om jullie mening hierover te lezen...

carco

Wat zijn de ouders van dit kleintje?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

erwinb100

Dat zijn die andere twee links en rechts op de foto.

jfvhl

'k Heb er niet zoveel verstand van maar als ik die bandjes op de staart zie lijkt het me een meisje, maar het zijn al wel flink rode wangetjes. Wij hebben hier een knulletje.... je zou zeggen dat het een meisje is, maar dat is ie niet, het is me er eentje..... Toch kan je aan het gedrag snel merken wat je voor je hebt, alleen zal je dan nog heel even geduld moeten hebben lijkt me. Of het laten uitzoeken bij een centrum die er verstand van hebben. Altijd lastig dit....
succes.
Jantina