19 april 2024, 16:36:35

alsmaar slapen

Gestart door zwaluw, 31 december 2013, 16:11:38

« vorige - volgende »

zwaluw

Sinds een maand hebben wij bij ons valkparkietje een vrouwtje erbij. Vlgs de dierenwinkel was ze 10 weken oud. Maar ik denk dat zij 10 jaar oud is want zij doet niets dan slapen. Zij was schuw in het begin maar nu helemaal op haar gemak. Ze is een beetje te dik denk ik. Ze eet ook veel. Wij geven al kleinere bakjes zaad. Maar als zij niet eet dan slaapt ze. Onze 1 jaar oude mannetjesvalkparkiet, is geloof ik wel blij met haar al kan hij af en toe geirriteerd naar haar pikken maar zij is niet bang. Hij paart met haar en dat laat ze toe. Maar sinds zij er is fluit hij niet meer. Hij copiëert haar gedrag, haar geluidjes en nu ook haar geslaap, terwijl hij eerst heel actief was. Het vrouwtje is verder kerngezond. Ontlasting normaal. Het is alleen dat slapen. Smorgens slaapt ze, smiddags slaapt ze en alleen 's avonds wordt ze een uurtje wat actiever. Zou dit komen omdat ze een oud vrouwtje is? Kan je dat ergens aan zien?

Suus91

Zit ze ook bol? Want veel slapen is vaak een teken van ziekte.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

zwaluw

nee, niet bol. Ja als ze slaapt zit ze met haar snavel in haar veren. Maar ze maakt geen zieke indruk. Ze is al de hele maand zo.Ze is volgens mij gewoon een heel oud vogeltje.

carco

Ze is niet geringd neem ik aan?
Een hele jonge vogel zal het niet zijn aangezien je schrijft dat ze paart met je mannetje.
Dat hij rustiger is geworden is heel normaal omdat hij in haar haar partner gevonden heeft.
De ene vogel is trouwens ook drukker dan de andere vogel, dus ze hoeft niet persé heel oud te wezen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




zwaluw

nee ze is niet geringd. Misschien ga ik toch even langs een dieren arts. Zit er een in de buurt van voorburg die verstand heeft van vogels?

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




zwaluw

bedankt. ga gelijk kijken. Heb morgen een afspraak met de dieren/vogelarts. Ze lijkt ook pijn aan haar pootje te hebben.

zwaluw

even een update;
Naar de vogelarts geweest. Vogel is echt geen tien weken, maar ook niet stokoud.  Alles was wel gezond, alleen bij het nakijken van de ontlasting ontdekte ze een bacterie. Antibioticum gehad voor tien dagen. We zijn nu drie dagen verder. Eigenlijk was de enige klacht, de inactiviteit en het vele slapen.  Klachten van slapen nog hetzelfde. Ze slaapt de hele dag. Wil ook niet meer paren. Onze andere vogel is hierdoor gefrustreerd en imiteert haar gedrag door ook de hele tijd stil op haar stok te zitten.
Ben dus nog geen steek verder.:(

zwaluw

Wij zijn 6 dagen verder. Elke dag 2x antibiotica gegeven. En ze is nu veel actiever. Ze speelt weer en slaapt niet meer zoveel overdag. De andere valk ook blij natuurlijk.  De oorzaak was dus toch die bacterie.  :D