12 mei 2025, 15:03:02

steeds meer schrikerig en angstiger

Gestart door Michelle30, 2 januari 2014, 20:39:46

« vorige - volgende »

Michelle30

Hallo,

Mijn valkje is nu ongeveer 12 weken oud.
Ik heb haar met handopvok grootbebracht ( ik weet dat dit hier niet goed word ontvangen enz) vanaf ongeveer 5 weken.
Dit is prima gegaan. Ze ziet ons ook echt als maatjes, dit waarschijnlijk ook omdat ze alleen is.

Ze heet Misty en is een echte vrouw qua stemming(weet precies wat ze wil)

Ze is aardig rustig qua karakter, moet af en toe wel goed vliegen om haar energie kwijt te kunnen. Ze houd ook alles in de gaten en is op zich snel afgeleid wat al langzaam minder word.

De laatste tijd heb ik alleen 1 probleempje.
Ze heeft een soort van paniek aanvallen, in zo'n aanval vliegt ze heel erg snel weg en vaak ook helaas tegen het raam(gelukkig heeft ze er nog niets aan over gehouden).

We zien dat ze het heeft als mijn vriend opeens niest( waar ze in het begin niet echt op reageerde)
Maar vandaag ook als ik het licht aanzette en dan pas als ik de lamp iets naar mijn computerscherm richtte en bijna wilde gaan zitten.

Wat kan ik hier aan doen? Ik durf haar bijna niet meer bij me te nemen, omdat ik bang ben dat ze echt een keer te hard tegen het raam vliegt( ik kan idd de gordijnen dicht doen, maar dat is niet zo fijn om ze de hele dag dicht te hebben)

Graag hoor ik ideeen of ervaringen van andere valkjes liefhebbers.

Suus91

Wat je misschien zoiezo ken doen is plakfolie tegen de ramen. Deze zijn wel bij de bouwmarkten te halen en vaak niet zo duur.
Misschien is het ook handig haar wat af te leiden op de momenten waar ze van ken schrikken. Een andere slimme manier is om haar juist te belonen wanneer ze niet schrikt bij deze hanteringen waar ze normaal wel van schrikt. Hopelijk kun je hier iets mee, succes! ;)
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky