23 april 2024, 13:42:35

Zal het nu  wel goed gaan....

Gestart door caroliendewit, 23 februari 2004, 00:53:55

« vorige - volgende »

caroliendewit

Hallo allemaal,
Het is weer zover. Mijn valkje Harry (beetje rare naam voor een pop maar ja) heeft weer een ei gelegd. Ik hoop dat het nu goed gaat. De eerste 2 nesten zijn helaas mislukt omdat mevrouw de laatste paar dagen geen zin meer had om te broeden. Het tweede nestje ging echter al veel beter als het eerste nestje dus wie weet.... Dat was wel jammer want de eitjes waren wel bevrucht. Ik denk dat dat nu ook wel weer het geval is, want ze waren al 1,5 week druk aan het wipwappen.
Ik hou jullie op de hoogte!!!
Groetjes Carolien

Paul

Hoi Carolien,

Ik denk ook dat dit nestje weer beter zal gaan dan de vorige keer hoor.
Dus zal je nu denk ik wel een goed nestje met jongen krijgen :-)
Heel veel succes met dit nestje en ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen ik zal het hier zeker helemaal volgen :-)

Groetjes, Paul

caroliendewit

Hallo!!
Het gaat nog steeds allemaal goed. Ze hebben inmiddels 4 eitjes en ze broedt weer continu. Ik hoop dat het goed gaat deze keer. Ik heb nog niet gekeken of de eitjes bevrucht zijn, maar ik denk het wel, ze waren druk aan het wipwappen de afgelopen tijd.
Ik hou jullie op de hoogte!!!
Groetjes Carolien

Paul

Hoi Carolien,

Wat goed dat je er al weer 4 hebt.
Nu zal het weer beter gaan dan de vorige keer want de ouders leren van elk nest weer bij.
Heb je nu weer een nestje op de grond of heb je nu een broedblok hangen?
Als het op de grond nu weer fout gaat zou ik toch proberen met een blok aan de kooi dan moet het zeker goed gaan.
Succes met de eitjes ik ben erg benieuwd hoe het deze keer gaat.

Groetjes, Paul



caroliendewit

Hoi Paul,
Ik was helaas te laat met het kopen van een broedhok en ik wil ze nu niet in de stress helpen om een broedblok erin te hangen. Die beesten zijn zo snel om weer met een nestje te beginnen, je wordt er helemaal gek van, hahaha  :D :D :D.
Maar het is en blijft spannend!!!
Groetjes Carolien

carco

Hoi Carolien
Ik had bij mijn dagboek ook al op je gereageerd en zag nu pas dat je zelf ook alweer begonnen was met een dagboek sorry.
Alles is wel hetzelfde bij ons hè? Jij dezelfde naam ,dezelfde gekke vogels en zelfs die heeft dezelfde naam!!Alleen bij mij heet de man Harry.Toeval..?!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




caroliendewit

Hoi Caroline,
Ja dat is zeker toeval!! Bij mij heet het vrouwtje Harry, maar dat komt omdat we in 1e instantie dachten dat het een mannetje was, totdat ze eitjes ging leggen hahahaha
Gaat het nog steeds goed met je nestje? Bij mij gaat het nog steeds goed.
Groetjes Carolien

carco

Hoi Carolien
Ik hoop dat het nog steeds goedgaat bij jou?
Ik geloof dat bij mij de eieren dit keer geen van allen bevrucht zijn (broeden doen ze wel), kijk maar bij mijn dagboek.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




caroliendewit

Hoi
Ze broedt nog steeds goed, ik hoop dat het nu wel goed gaat. Nog een klein weekje en dan weten we het!!!!
groetjes carolien

carco

Hoi Carolien
Spannend hoor!
Wat kunnen 3 weken toch lang duren vind je niet?!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Hoi Carolien!
Ik mis je berichtjes, het is nu toch ongeveer zover: ze hebben het toch niet weer aflaten weten zeker??
Groetejs: Caroline.l
Klik op het plaatje voor onze site!




caroliendewit

Hoi,
Ik heb het een beetje druk gehad, maar hier is dan weer een berichtje.
Helaas is het weer mislukt.  :-[  4 vd 5 eitjes liggen er nog, ik hoop dat ze nu even stopt met leggen, ik kan het in ieder geval proberen. 1 ei was stuk gegaan en die heb ik weggehaald en open gemaakt. Er zat een jong in van ong. 2.5-3 cm lang en helemaal compleet. Ik zag zelfs de nageltjes aan de pootjes zitten. Helaas is ze niet lang genoeg blijven broeden, ik hoop dat ze het de volgende keer weer wat langer volhoudt. Ze blijft bij ieder nest namelijk weer wat langer zitten.
Nou luitjes als er weer nieuws is laat ik het jullie weer weten.
Groetjes Carolien   ;)

carco

Hoi Carolien
Wat is dit erg zeg!! Kan er geen warme lamp of zo boven worden gezet zodat ze toch uitkomen, ik weet niet hoor, misschien voeren ze dan ook wel weer niet, maar het is zo sneu!
In ieder geval wens ik je wel een prettige vakantie toe( je ging toch een midweek weg?)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




caroliendewit

Hoi Caroline,
Bedankt voor je reactie, ik heb een heerlijk weekje gehad. Het is idd jammer dat het mislukt is, maar wie weet de volgende keer. Ik had de eitjes laten liggen in de kooi, en ze heeft nu nog niets nieuws gelegd. Ik heb ze er nu maar uitgehaald en dus kon ik gelijk de kooi verschonen, die was inmiddels aardig vies dus dat werd wel tijd. Ik hoop dat ze nog ff wacht met nieuwe eitjes anders wordt het echt teveel achter elkaar. Maar ik hou jullie op de hoogte hoor!!!
Groetjes carolien