tweede valkje erbij, onze valkparkiet agressief tegen ons.

Gestart door zwaluw, 1 december 2013, 12:19:33

« vorige - volgende »

zwaluw

Sinds 2 dagen een tweede valkparkiet erbij gehaald. De eerste is inmiddels een jaar oud en is heel tam en lief. Sinds de tweede erbij is, wordt ze agressief t/o ons. We kunnen haar niet meer aaien. Als we de nieuwe vogel weghalen is ze weer lief. Ook heb ik het idee dat ze de nieuwe niet accepteert. Help, wat moet ik doen. De bedoeling is toch echt niet dat wij er twee kooien op na gaan houden. Ik heb die nieuwe juist gehaald omdat de oude eenzaam leek. Maar deze fluit niet meer en bijt. Het is natuurlijk nog maar twee dagen. dat wel. Graag advies?
:'(

Maartje Knol

Ik weet dat het alweer een poosje geleden is dat dit bericht is gepost, maar hoe gaat het nu met de valkjes? Mijn valkparkiet begint precies hetzelfde gedrag te vertonen nu wij er een tweede bij hebben gehaald. Niet naar mijzelf, maar hij valt verder ieder gezinslid aan als ze te dicht in de buurt komen. Natuurlijk is dit niet de bedoeling, aangezien ik niet de enige ben die van de vogels wil genieten. Ik hoop dat er iemand is die nu alsnog een antwoord voor mij(/ons?) heeft!!

jfvhl

Wij willen vogels wel eens dwingen, maar kijk nu eens naar de mensen, er zijn er die elkaar nooit mogen, gevoelsmatig. Vogels zetten we soms (tegen hun wil) bij elkaar en we gaan er maar gewoon vanuit dat het 'wel zullen rooien'. Zo werkt het echt niet, je met geluk hebben.
Soms is de klik er gewoon en soms zullen ze elkaar de tent uitvechten. Zou je zeggen: ze zijn maar samen van hetzelfde soort dus dat moet lukken. Helaas, je moet geluk hebben. Een stukje uit elkaar zetten en nieuwsgierig naar elkaar laten worden, heeeeel langzaam aan elkaar laten wennen. En dat kan soms best wel een tijdje duren. Onze kakariki's hebben een paar weken apart naast elkaar gestaan, apart want Duncan moest tam gemaakt worden, woest was ie en Duke maar kijken en nu zijn ze de beste maatjes. Twee kerels die om beurt de baas zijn, letterlijk! Veel succes.
gr. Jantina