23 april 2024, 20:48:43

Arabische Gom

Gestart door Prisje, 29 november 2013, 00:10:32

« vorige - volgende »

Prisje

Ik heb vandaag Arabische gom bestelt op avonturiashop.nl
Leek me wel leuk om zelf wat snackjes voor de valkjes te maken.
Plus dat het een leuke bezigheid voor ze is om wat lekkere te krijgen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Citaat
Uniek, 100% natuurlijk, en een echte bezigheid voor uw vogel. Arabische gom in poedervorm, gecertificeerd.

Neem een deel arabische gom en doe hier wat lekkers doorheen zoals bijvoorbeeld nootjes, snoepjes of een zaadmengeling, wat geschikt is voor uw vogel. Meng het door elkaar en doe er vervolgens water bij, meng het geheel tot een kleverige massa.

Nu kunt u creatief te werk gaan om bijvoorbeeld een halve walnoot of speeltje te vullen met de massa, of u kunt er vormpjes of andere creaties
van maken.

Laat vervolgens uw creatie stollen, zodat het hard wordt. Als de massa eenmaal hard is, kunt u deze aan uw vogel geven, zodat deze heerlijk bezig kan zijn de versnaperingen eruit te halen.

Wat is Arabisch gom?
Arabisch gom is afkomstig van bomen van het geslacht Acacia en wordt ook wel Acaciagom genoemd. Arabisch gom wordt vaak voor hars aangezien, maar dat is het niet. Hars is namelijk níet oplosbaar in water en gom is wél oplosbaar.

Arabisch gom is 100% natuurlijk en volledig afbreekbaar. Top kwaliteit in poedervorm, gecertificeerd.

Eigenschappen:
- Plantaardig bindmiddel.
- Kleurloos, Smaakloos en Geurloos.
- 100% natuurlijk en zonder extra additivieven.
   

mariannenl

zelf niet maar van anderen, ik heb een knutselmiddagje hier gehad en daar hebben we het gemaakt :
een open dennenappel goed insmeren met gom en dan in de openingen smeren, het  zaad in scheppen en laten drogen, en ophangen in de kooi en genieten maar !
Je kunt dus ook in takken een opening maken daarin gom en dan zaad of iets lekkers doen, leuk voor ze, het is verrijking en ze doen het graag
Zorg wel dat eventuele harsresten zijn verwijderd

mariannenl

hier een  leuk filmpje met duidelijke uitleg :   http://www.youtube.com/watch?v=H8_8xtjyaJg

Prisje

Ja dat filmpje had ik al gezien toen ik het op ging zoeken voordat ik bestelde.
Lijkt me dus een erg leuke bezigheid voor ze.
Ik ben benieuwd zodra ik het binnen krijgt.