12 mei 2025, 14:42:36

Mannetje of vrouwtje?

Gestart door Norma, 25 november 2013, 16:46:17

« vorige - volgende »

Norma

Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag lid geworden van jullie forum omdat ik hier heel veel informatie kan vinden over valkparkieten.
Sinds mei heb ik zelf zo'n lieverdje, en ik ben helemaal verkocht! In de dierenwinkel konden ze niet vertellen of het een mannetje of een vrouwtje was, en ook niet hoe oud hij/zij was. Mijn zoon en ik noemden hem/haar Elmo.
Ik vermoed dat ze nog vrij jong was toen we haar kregen want ze krijste in het begin verschrikkelijk als ik wegliep bij de kooi en als ik 's morgens beneden kwam, ook had ze nog niet veel kleur (ze, omdat ik dacht dat het een vrouwtje was gevoelsmatig). De laatste maanden wordt het koppie steeds geler. Binnen een maand had ik Elmo handtam en sinds een maand of 2 fluit Elmo deuntjes na, binnen een week pikt Elmo het op. Het is een vreselijk lief diertje, erg knuffelig maar ook erg eenkennig. Elmo wil het liefst bij mij, als ik vrij ben neem ik Elmo het hele huis mee door en 's avonds gezellig bij de tv. Mijn vraag is, kunnen jullie aan de foto's zien of Elmo een mannetje of een vrouwtje is? Ik begin steeds meer te twijfelen..'s ochtends zeg ik altijd "goedemorgen meisje", maar..of dit zo is?? Kunnen jullie me helpen?

carco

Elmo is een mooie wildkleurman  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Norma

Echt waar Caroline?? Dan gaat het voortaan "goedemorgen stoere man" worden, in plaats van "meisje". Ik vind het erg fijn nu te weten wat het geslacht is van mijn lieffie!!

Mannetjes "leren" toch ook sneller?? Daarom ook mijn vraag, hij (dus) pikt het verdraaid snel op allemaal hahahha! Thnx!

Suus91

Volgens mij is het meestal pas te zien na de eerste rui...
Maar ik weet wel dat vrouwtjes niet kunnen fluiten en mannen wel daarom denk ik inderdaad ook aan een man
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

carco

De kop is al geel aan het worden, vandaar dat je wel kan zien dat het een man betreft Suus  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Suus91

Oké had van anderen gehoord dat het echt pas duidelijk wordt na 9 maanden. Maar ach tja weer wat geleerd  :P
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky