7 mei 2025, 12:37:50

Krijsen?

Gestart door Fender, 22 november 2013, 09:43:36

« vorige - volgende »

smiley

Hallo

Het valkje begint juist op de momenten dat hij je ziet omdat de mens in zijn ogen zijn ouders zijn !!
Die kwam met de papspuit om te voeren ,op die momenten kreeg het valkje ook alle aandacht .
Nu wil hij die aandacht ook van jou ,met het verschil dat er nu geen pap meer komt ...
Als jonge valkjes uit vliegen worden ze door hun vader nog een week of 2 gevoerd ,maar ook hij stopt er op een gegeven moment mee !!
En dan gaan ze ook krijsen om vader te verleiden tot voeren ...
Als hij zo aan het krijsen gaat dan hou je hem gewoon een stukje bruin brood of een trosgierst voor zijn neus en na een poosje gaat hij er wel van eten ( geduld is nu wel handig ;) ) want het gebeurt niet gelijk .
Ook lekker veel bij je nemen is goed voor hem blijf hem kroelen en aaien zo word hij lekker tam ..
Negeer niet de vogel want hij zal niet begrijpen waarom je hem negeert en gaat alleen nog maar harder krijsen als hij je dan ziet .
Neem hem op je vinger met zijn kopje naar je toe ,doe je hand voorzichtig achter hem vlakbij de vleugels .
En probeer hem zo met je hand achter hem naar je eigen gezicht toe te halen .
Dan kan je hem meestal lekker kroelen met je neus of kusjes geven .
Op deze manier krijgt hij enorm veel aandacht ...
En je zult zien dat na een poosje hij het opeens niet meer doet ...
Het gaat echt over  ;D   

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Rianne

Over je buren kan ik weinig zeggen, net hoe gehorig jullie huizen zijn natuurlijk. Maar probeer problemen voor te zijn en ga eens bij ze langs om te vragen of ze er last van hebben. :)
Sja, of het gekrijs en geroep minder wordt, dat is per vogel verschillend. Onder andere om deze reden ben ik geen voorstander van handopfok valkjes, en het alleen houden van valkparkieten. Ik denk dat het deze combinatie is waardoor je vogel blijft roepen. Niet dat het aanschaffen van een tweede meteen voor stilte zorgt, maar het zal wel voor afleiding zorgen na verloop van tijd.

Fender

23 december 2013, 20:25:40 #17 Last Edit: 23 december 2013, 20:27:25 by Fender
Ik denk dat de conclusie is dat mn valkje te lang alleen zit op de dag. In het weekend, vooral naarmate het weekend vordert en ik veel thuis ben is Fender namelijk echt ongelofelijk leuk!

Maar doordeweeks als ik van m'n werk kom is en blijft het krijsen en een groot drama. Zo erg dat ik gewoon niets kan doen thuis.

Bij aanschaf van m'n valkje heb ik aan de kweker duidelijk gevraagd of het houden van 1 valkje een optie is met normale werkdagen. Dat moest geen probleem zijn ( quote van kweker: 1 valkparkiet houden met veel aandacht, uur per dag eruit kan echt) Nu is het zo dat Fender er wel 3 tot 4 uur per dag uit kan en bij mij mag zitten. Toch blijft het krijsen en schreeuwen aanhouden.

Maar goed ik wil niet de schuld aan de kweker geven of iets dergelijks. Ik had er misschien meteen 2 moeten nemen. Ik zit alleen een beetje in dubio op dit moment. Een valkje erbij nemen Wat op z'n vroegst pas over een maand kan van wegen een verhuizing die er aan komt.

OF

wat ik heel eerlijk waar erg jammer zou vinden, een ander huisje voor fender zoeken waar hopelijk meer valkjes zijn.

Het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat m'n leven thuis wordt gedomineerd door een schreeuwend valkje..

Rianne

Ik vind zoiets een verkooppraatje. Maar goed, het is nu eenmaal zo. Heb je de radio al eens aangezet, of de tv, zodat er evengoed geluid is in huis? Misschien kun je het op deze manier nog een maandje volhouden en er dan een soortgenoot bij nemen.