valkje van 6 weken wat al zelfstandig kan eten

Gestart door XxLindaxX, 22 februari 2004, 23:39:27

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Hallo,

Ik krijg over een maand een valkje van 6 weken wat dan zelfstandig kan eten. Nu is mijn vraag of ik hem/haar wel moet bijvoeden met pap tot 8 weken. Zo ja hoe vaak en waar moet ik dan op letten. ( de man waar ik hem/haar ga halen zegt dat ik wel nog 2 weken moet bijvoeren, maar nu lees ik op het forum dat dat niet hoeft als ze zelfstandig kunnen eten.)

groetjes ,
Linda

Karin

Nee hoor Linda, je hoeft hen niet bij te voeren als hij zelfstandig eet en 6 weken is. De jongen die ik heb eten al volledig zelfstandig met 5 à 5 1/2  weken en ik hou ze altijd nog een weekje extra en gaan dan met ca. 6 1/2 week geheel zelfstandig naar de nieuwe eigenaar. Raar dat die man zegt dat ze zelfstandig eten en dat je hem toch nog bij moet voeren  ::) Dat is dus niet geheel zelfstandig.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Tigergirl,

Misschien bedoeld die kweker dat ze pap zelfstandig eten want als ze zaad zelf kunnen eten hoeven ze echt niet meer worden bijgevoerd.
Vaak zijn ze de eerste dag een beetje van streek en dan lijkt het net of ze niet eten maar de volgende dag gaan ze aanvallen uitvoeren op de zaadbak en ze eten dan gewoon zelf :-)
Dus als je valkje zelf zaad kan eten is bijvoeren echt niet nodig je hebt juist kans dat ie dan pap blijft eten en geen zaad meer eet en je wilt juist dat ie op zaad over gaat.

Groetjes, Paul

Anita1

 :)hoi hoi.tja ik heb een valkje nu van net 6 weken.en die moet ik ook nog pap geven.als het niet nodig is.zou ik er zeker niet aan beginnen.(niet dat het niet leuk is hoor!) maar ze willen dan wel het liefst alleen maar pap.ik krijg de mijne amper aan het gewone voer.ik geef nu 3 x per dag pap.en ga volgende week over naar 2x.dat betekent dat ik hem echt moet laten (huilen noem ik het..) en dat is best zielig.de mijne wilt wel 5x per dag pap.whahaha.dus ik ben ook druk met zaadjes aanbieden.dat is echt heel leuk,maar kost ook veel tijd.en ze kunnen erg zielig doen hoor...die jonkies.daarom..als het zelfstandig kan eten.geniet er dan maar van.succes en groetjes anita :D

XxLindaxX

Hoi Anita,

De man waar ik het valkje wilde halen kende ik niet en hij gaf geen antwoord op mijn vragen.
Ik ben daarom op zoek gegaan naar een andere kweker.
Nu blijkt een kennis van mijn vader ook valkjes te kweken en daar ga ik er een halen.
Ik heb me al weken voorbereid en alles staat klaar.
Nu is het nog afwachten op het telefoontje dat ik hem mag gaan halen !

groetjes tigergirl

Anita1

 :) wauww dat is spannend zeg.goed van je dat je een andere kweker hebt genomen.een kweker moet zeker wel antwoord op je vragen kunnen geven.dus ben blij dat je dat gedaan hebt.hoe oud is deze nu die je krijgt? en weet je nu wel of hij zelfstandig eet? ooow laat me ff weten wanneer je hem hebt of krijgt.heel leuk voor je.groetjes anita :D

Annouschka

Hoi,

ja, je bent inderdaad beter dat je dat niet doet.  Beter iemand die je kan vertrouwen en bij wie je achteraf nog terecht kunt met vragen.

Je bezorgt ons toch een uitgebreid verslag he als het kippetje er is??

Groetjes
Annouschka

XxLindaxX

Hoi Anita en Anouschka,

Het valkje wat ik krijg kan nog niet zelfstandig eten. Hij/zij zal rond de 4 weken zijn. De man waar ik hem ga halen zij dat ik het best een kwap (verzamel naam voor alle jongen volgens in een nest) kon nemen. Ik heb alles al klaar. (spullen om warm te houden, voeding, voedingsschema (kan nog veranderen), en natuurlijk een heleboel informatie en vehalen van andere mensen die er mee van doen hebben gehad.
Ik weet nu hoe ik het aan wil pakken en ik zal wel elke week een verhaal op het forum zetten met foto's !

Als het goed is krijg ik hem/haar volgende week.

groetjes Tigergirl

Anita1

 ::) oef is wel jong he? kan je m niet nog 2 weekjes bij de kweker laten? stel dat mis gaat..pfff moet er niet aan denken.maar als je m toch neemt steunen we je wel hoor.en misschien heb je inderdaad een kip erbij.die van anouschka en mij komen uit het zelfde nest.leuk dat we samen reageren.hihi lol.die maken echt kippegeluidjes jah!nou zet je maar schrap dan 4 weken.pfff.ga je echt een mama worden.lol.groetjes anita :)

XxLindaxX

Hoi Anita,

Ja ik ben me er volledig van bewust dat ik mama ga worden. :)
Ik weet zeker dat het met mijn inzet en liefde gaat lukken.
Ik heb 2 jaar geleden 2 weeskatjes van 1,5 week oud met de fles groot gebracht, en die zijn nu heel gelukkig bij hun nieuwe familie.
Tenslotte heeft iedereen er zijn of haar eigen mening over en ik denk dat ik het zeker wel kan.
Ik laat je wat horen zodra ik meer weet.

groetjes tigergirl

vanta

TIGERGIRL

EVEN EEN TIP ALS DE BABY AL VOLLEDIG IN DE VEREN ZIT MOET JE HEM NIET EXTRA WARM HOUDEN DIT KAN ZELFS FATAAL ZIJN VAAK STERVEN JONKIES DOOR DAT HET TE WARM IS WANT MET VIEREN EEN HALVE WEEK ZITTEN ZE VOLLEDIG IN DE VEREN EN KUNNEN ZE ZICHZELF WARM HOUDEN

ZET HEM VOORAL OOK NIET IN DE BUURT VAN VERWARMINGEN

ALS JIJ ZORGT DAT HET NIET KAN TOCHTEN IS DAT VOLDOENDE

BLIJF OOK ZOVEEL MOGELIJK VRAGEN AAN DE KWEKER DAT IS HEEEL BELANGRIJK


GROETJES EN HEEEEL VEEEL SUCCES MET JE BABYTJE


TINEKE