Vogels en homeopathie zoals Bach bloesem

Gestart door Arlette, 15 november 2013, 13:39:57

« vorige - volgende »

Arlette

Dierenartsen zijn vaak geen fan van homeopathie. Nu heb ik op asnraden van iemand Bach bloesem rescue gekocht. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het goedje is op alcohol-basis. Ik heb daarom 1 druppel toegevoegd aan een halve liter water en dit aan mijn valken en parkieten gegeven. Is de verhouding goed?

smiley

Hallo

Bach bloesem is tegen stress !! waarom zou je zoiets aan je valkparkiet geven  ??? ???
Er zit nog alcohol in ook  :-\ zal ook vast wel goed zijn voor de lever van de vogel  :-[
Ik zou het niet geven aan mijn vogels ,zou eerst overleggen met een goede vogelarts ..
Maar ik denk dat hij ook zal vragen waarom je iets gaat geven terwijl de vogel niet ziek is ???

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Arlette

Beste Conny,
Na het overlijden van onze pop bleef de man gestresst achter. Drie weken heeft hij continu zitten gillen. Wij hebben oudere valken gezocht en kwamen uiteindelijk met twee poppen van 5 jaar thuis. Het gillen is opgehouden, maar hij heeft niets met de poppen

Ik dacht dat de poppen stress hadden door het vangen door hun toenmalige eigenaar. In werkelijkheid zijn ze schuw. Onze man denkt dat hij bij stress-momenten iedereen moet aanvallen. Dus bij de binnenhuisvoliere verschonen of een voerbak vervangen. De poppen en parkieten waren hele dagen op hun hoede. De man is nu maar geisoleerd van de rest. Ook niet bevordelijk.

Onze man houdt van mensen; mannen en valken-mannen. Na ijdele hoop op dit forum ben ik Marktplaats gaan afzoeken naar een oudere man. Helaas.

Op dit Forum heeft iemand deze druppels aangeraden per mail. Ik heb op internet gezocht en de alcohol zou geen kwaad kunnen voor valken en parkietjes.

Alternatieven die geopperd zijn, zijn:
- drogeren
-kortwieken
- laten inslapen omdat stress ook zielig is
- onze 11 jaar oude man herplaatsen. Het is echter een kneusje, dus veel kans geef ik hem niet en ik wil hem niet kwijt.

Kortom, een radeloos persoon die een poging doet haar vogel weer rustig te krijgen. 11 jaar lang heeft hij met zijn pop alle valken en parkieten geaccepteerd. En nu is het al drie maanden knokken om hem weer stabiel te krijgen.

Alle tips zijn welkom.

Arlette

smiley

Beste Arlette

Ik heb je verhaal eens even goed gelezen en zie het probleem direct al !!
Jouw oude man van 11 jaar is zijn popje kwijt geraakt en is in de rouw  :'( :'(
En een mannetjes valkje uit dit vaak in schreeuw gedrag ,is ook eigenlijk niet zo vreemd want hij was jarenlang met haar samen.
En hij roept om haar ,het is echt een vreselijke periode voor deze man ,maar hij komt er over heen .
Dit zal iets langer duren omdat hij al iets ouder is .
Je hebt ze inmiddels van elkaar gescheiden en nu gaat het best redelijk toch ?
Dat hij alleen zit is niet zo heel erg ,hij merkt toch wel dat de anderen er zijn .
Geef hem zoveel mogelijk aparte aandacht en je zal zien dat hij langzamerhand weer zich zelf zal worden .
Dat hij de 2 poppen niets vind is ook te begrijpen ,zijn eigen pop gaat dood en jij ( heel goed bedoelt hoor !!) stopt 2 nieuwe poppen in zijn huis !!
Het aanvallen wat hij doet is puur omdat hij zich zelf geen raad weet, en daardoor in de verdediging gaat op de enige manier dat hij kan door de aanval in te zetten .

Ik vind al de adviezen die je hebt gekregen dan ook ronduit schandalig !!   (in laten slapen dat is toch geen antwoord )
En je bent daar niet mee geholpen en je valkje ook niet !!
Wil je de druppels wel geven overleg dan met een goede vogelarts .
Want als het toch niet goed is voor je oude mannetje dan heb je straks nog grotere problemen ...

Laat over een poosje nog eens horen hoe het met hem gaat ..

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Arlette

De pop was niet zijn vrouwtje. Hij maalt niet om vrouwtjes. Hij rijdt op zijn stok en sjanst met elke man. Mens of vogel.

De pop was vroeg bij de ouders weggehaald. Met 3 weken. Ze was erg ondervoed toen wij haar ophaalden. Met het gevolg dat ze epilepsie had. We hebben haar opgekweekt en ze had niets van een normale vogel. Je kon haar ondersteboven houden, of vogels konden op haar inhakken. Ze maalde er niet om. Omdat niets haar deerde leek de pop de stabiele factor voor onze man. In onze ogen is dat stabiele in zijn leven weggevallen.
Daarnaast is zij in een epileptische aanval gebleven die 20 minuten duurde. We hebben het idee dat het spastische gefladder van de twee nieuwe poppen hem aan de dood van de oude pop doet denken.
Nu de twee nieuwe poppen aanzienlijk rustiger zijn geworden, triggeren zij zelden het aanvalgedrag.... alleen bij volière verschonen. Maar ook wild gefladder van de parkieten of een piepje van twee van de parkieten is de oorzaak. Onze man gaat over de rooie.

Nu hij apart zit, is de rust in de volière terug. Onze man heeft het daarentegen helemaal niet naar zijn zin. Aandacht vindt hij even leuk, maar  rust heeft hij niet.

Vanavond hopen we een stabiele man te ontmoeten. Dat is een andere strohalm. Mocht de valk inderdaad geschikt zijn, dan moet hij natuurlijk wel eerst twee weken in quarantaine en daarna ter kennismaking ernaast staan. We hopen maar het beste.

Onze dierenarts hebben we ook via dit forum. Hij weet veel van vogels en heeft zeer vaak de juiste diagnoses gesteld. Toch weet ook hij het niet meer. Hij adviseerde om Kliniek voor Vogels te mailen. Ik kreeg een niet persoonlijke (gemarkeerde tekst) terug. Als deze nieuwe man gern optie is dan ga ik Hedwig weer proberen op te sporen. Zij is weg bij papegaaienpark.

Ik zal laten weten hoe het gaat. In ieder geval bedankt!

Arlette