29 maart 2024, 06:10:00

Onze Goeroe

Gestart door Marloesje, 2 november 2013, 01:55:11

« vorige - volgende »

Marloesje

Hallo allemaal. Ik ben Marijke, sinds jaren gek van valkjes. Mijn moeder werd ziek en ik kreeg haar 2 valkjes: 1 aangevlogen en de ander had ze gekocht en ik kreeg al haar andere dieren bij de mijne. De aangevlogen valk ging dood en de witte at uit mijn mond en kroelde met me. Werd heel oud en mijn liefde bleef na de dood van ons valkje. IK wilde een jonge en die was na een tijdje handtam en zat bij me en floot prachtig met lange uithalen en floot als een bouwvakker, die meisjes na floot.  Op een dag zat er een "verzopen" valkparkiet voor onze boot en luisterde naar onze grijze Goeroe. Natuurlijk pakte ik die zielepoot (witte parel) op en het ging goed met onze Goeroe. Ze vlogen iedere dag in de kamer en de boot, maar eergisteren lag Parel opeens dood in de kooi, helemaal niet ziek uit gezien.  Goeroe had na de komst van Parel nooit meer gezongen. Nu opeens fluit ze weer mooi en fluit meisjes na, drinkt van mijn Sangria en snoept een piepklein stukje chips mee en zit gezellig bij me. Natuurlijk vind ik Parel's dood heel naar, maar Goeroe en ik zijn weer helemaal verliefd en mijn man op ons beiden. Alle schilderijen zijn vervangen voor eigengemaakte "kunstwerken", de boekenkast kreeg deuren, vanwege hun gezamenlijke vraatzucht, een stapel bladen ligt naast de kooi om aan te vreten, als ze los waren en planten en bloemen heb/wil ik niet meer, wil niet altijd op moeten letten wat giftig is. Ik hoop dat Goeroe nog heel lang bij ons is. Groetjes voor jullie allemaal.  Marijke.