28 maart 2024, 23:05:52

Pino

Gestart door lin88, 22 oktober 2013, 20:58:48

« vorige - volgende »

lin88

Hallo allemaal,
Pino is vandaag bij mij aangekomen :)
hij of zij is nog beetje schuchter ,maar das logisch.
verder is hij/zij de eerste dag goed doorgekomen.
tot snel weer !

Yens

Ben jij lid van de de valkparkieten groep? Heel toevallig mijn is Lutino en de naam is Pino. Pino is erg jong zie ik op de foto kan nog niet zelfstandig eten. Als het aan actuele foto is is handopfok nodig en wat eigenlijk als het 'is' totaal niet nodig was als de ouders het goed voerde en niet te hard plukte
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

lin88

valkparkietengroep ? ik heb vandaag wel op fb ergens een verzoek weggelegd. Maar goed ik heb alles verder zelf bedacht, mar wel grappig met dezelfde naam. ja actuele foto. Nee heeft nog 2x daags voeding nodig, tja dat lees je steeds meer maar de kweker heeft hem meegegeven. Maar de voeding gaat goed , heb wel wat ervaring met andere vogels dus dat scheelt.

lin88

Pino eet zelfstandig pap :) op naar de zaadjes. Verder is ie z'n kooi goed aan het verkennen.

Yens

Het kan dat hij pap eet. Hij kan dan nog niet zonder de pap en de spuit!!!
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

lin88

Pino vind handen steeds minder eng :) mag ook koppiekrauw doen en begin ook steeds meet te "fluiten/roepen". En heeft vannacht voor het eerst op z'n stokje geslapen. Pap gaat ook goed en begint ook met de zaadjes

kaykiller

begint er dan al op te lijke ;)

lin88

vandaag heel veel geknuffeld , komt er zelf om vragen :D ook nieuwe speelplek verkent maar de schommel is beetje eng en die beweegt heel de tijd haha. wil zelfs mee computeren maar dat mag niet maar klinkt wel leuk

lin88

Pino heeft gister en vandaag door de kamer gevlogen ;D
Wel wil hij heeeeeel graag bij mij zitten (logisch natuurlijk)
Ben nu de speelplek samen aan verkennen ;)
Ook vind hij eten nog niet echt, wel eet ie zaadjes als ik ze voorschotel. Maar dat doe ik 1 x per dag en de rest moet ie leren het zelf te zoeken. ik heb hem alleen nog geen water zien drinken  :-\

lin88

Vandaag gaan we proberen geen pap meer te geven. Heeft zelf de zaadjes gevonden vanochtend  ;D ja mensen geduld is een schone zaak ;) en heb hem daarna zelfs water zien drinken. Mijn dag kan niet meer kapot haha

lin88

gaat goed al 2 dagen lang, ze is nu zelfs geheimpjes aan knarsen ik me oor ;) zie foto

lin88

Pino geef nu kusjes  :-*

lin88

we zijn weer al wat verder en hebben nu weeral vanalles ontdekt.
- brood eten
- karton kapot bijten
- spelen met sleutels
- trappetjes vind ik ook niet meer eng
- vlieg de hele kamer door
- koude koffie vind ik ook te gek ;)
- peer ook heerlijk
- trosgierst is ook niet meer veilig
- visite kan me niet schele , daar ga ik ook zo bij zitten

Suus91

Even een opmerking heb ergens gelezen dat cafeïne giftig schijnt te zijn voor vogels ;)
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

lin88

ohhh :( iemand gaf me juist als tip, maar stop dr gelijk mee voor de zekerheid, bedankt !
Pino is vandaag er hard leers heeft 3x geprobeerd me moedervlek van me kin te krijgen, maar dat mocht niet van mij ;)
speelt nog niet heel veel maar wel al steeds meer, maar is nog steeds gewoon graag bij mij.