28 maart 2024, 18:51:29

Handopfok ouders

Gestart door mermaiddream88, 17 oktober 2013, 11:35:16

« vorige - volgende »

mermaiddream88

Ik ben dit dus niet van plan ofzo, maar kon er niks over vinden en was wel nieuwsgierig:

Wat als je 2 handopfok valkparkieten hebt die een nestje samen krijgen, gaat dit dan automatisch fout?
(aangezien ze opvoeding van ouders mis hebben gelopen).
Of zal het puur instinct zijn dat ze gewoon goeie ouders kunnen worden?

Ben dus benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben hierin, of ook (per ongeluk) een nestje hebben gekregen bij 2 handopfok valkjes en hoe dat is afgelopen of hoe ze ermee omgingen.

carco

Dit hoeft absoluut geen problemen te geven!
Klik op het plaatje voor onze site!




mermaiddream88

Citaat van: carco op 17 oktober 2013, 14:00:08
Dit hoeft absoluut geen problemen te geven!


Maar je hebt er voor rest geen persoonlijke ervaring mee?
Mijn nieuwsgierigheid ging hier naar uit, omdat veel mensen natuurlijk slecht praten over handopfok, en ook met reden:
Ze hebben van ouders veel dingen niet geleerd.

Dus ik dacht: telt dat ook voor opvoeding dan?
En toen vroeg ik me dus af of er iemand zal zijn die dit ooit heeft ervaren dus..

Haha ik ben best een nieuwsgierig aagje.  ;D

chicky

31 juli 2015, 13:17:36 #3 Last Edit: 31 juli 2015, 13:33:03 by chicky
Het hoeft helemaal geen probleem te zijn.
Ik heb hier zelf een stelletje, waarvan de moeder vanaf 4 weken noodgedwongen via handopfok is grootgebracht en de vader vanaf 6 dgn oud.
Ze hebben samen nu al 2x een nestje met 3 jongen zeer goed en geheel zelfstandig grootgebracht.
Daaren tegen heb ik nog een stelletje die wel door de ouders zijn gevoed. Die hebben ook al verschillende nestjes gehad wat steeds eindigde met verwaarloosde en uiteindelijk overleden jongen (van dit stelletje heb ik zelf een jong van 6 dgn oud gepapt,  de vader van het eerder in mijn verhaal geschreven stelletje).
Ze wilden dus zeg maar wel een eitje maken( dus wel de lusten), maar niet de zorg ervoor doen( dus niet de lasten). Zo zie je maar dat het echt niet uitmaakt of ze gepapt zijn of door de ouders gevoed zijn.

chicky

31 juli 2015, 13:25:38 #4 Last Edit: 31 juli 2015, 13:34:25 by chicky

[/quote]