29 maart 2024, 06:08:44

Te laat om nog wat te leren?

Gestart door mermaiddream88, 17 oktober 2013, 10:09:44

« vorige - volgende »

mermaiddream88

Nou was ik sinds Kapie klein was, heel erg druk bezig met tam maken.
Maar door mijn zware zwangerschap en sinds ze verstandig werd, is dat wat verwaterd.  :-[
Ik wist ook eerlijk gezegd niet dat ze afstandig kunnen doen als ze zelfstandig worden, heb er dus niet genoeg tijd in kunnen steken om dat terug te krijgen.
Nu wil Kapie wel bij je zitten op schouder enzo, geeft ook kusjes, maar als je vinger in de buurt komt, pikt ze en rent ze weg. Haar aanraken is dus verboden.

Wel wil ze wel eens op je vinger zitten, maar dit is maar voor kort.
Nou heb ik allerlei trucjes al geprobeerd (zoals trosgiers in hand in kooi, maar ze is daar niet zo extreem gek op dat ze meewerkt),
Kapie komt dan wel van mijn hand eten en ook wel even op mijn hand zitten, maar zodra ik iets beweeg, is ze weer weg.
Ze is dus eigenlijk wel "handtam" in grote zin, alleen het aaien wil ze dus niet hebben meer.
Dit vind ik zonde, omdat ik weet dat ze als jong valkje erg gek was op ge-aai in haar nekje.

Is dit nog aan te leren of moet ik gewoon blij wezen met wat ik al bereikt heb en het laten zo?

En is er anders een kans dat ze gaat leren van Peppa als ze ziet dat hij het wel zal toelaten? (Ik ben dus druk aan het trainen dat hij het wel oke vind en blijft vinden).

Of zal dat niet kunnen werken?

Het belangrijkste vind ik wel dat hun met z'n tweetjes zich vermaken later, maar ik vind het toch beetje zonde wetend dat ze er eigenlijk wel van heeft gehouden.