28 maart 2024, 19:06:16

Valkjes van *do*...

Gestart door *do*, 16 oktober 2013, 09:20:41

« vorige - volgende »

*do*

Mijn valkjes zijn,
Pip lutino,
Pinot de ondeugende albino,
Kono mooie cinnamon witmasker,
Radha mijn kneusje, cinnamon geelwang,
Uli bonte witmasker en duidelijk man,
Apsu waarschijnlijk een bronze fallow,
Peta een cinnamon witmasker popje en
Nula een cinnamon geelwang popje.

Op dit moment zijn Radha, Pip, Pinot, Kono en Uli onder behandeling van megabacterie.
De rest heb ik boven zodat ze geen kans lopen om ook ziek te worden.

*do*

16 oktober 2013, 09:25:24 #1 Last Edit: 16 oktober 2013, 09:41:23 by *do*
Vandaag grote veren van Pip gevonden in de kooi, dus hij is in de rui.
Pip heb ik bij de dierenwinkel vandaan waar ik altijd kom voor mijn honden. Ik was het niet van plan, maar het was liefde op het eerste gezicht.
Zo ben ik begonnen met valkjes. In dezelfde week heb ik Pinot erbij gehaald voor Pip. En ze werden al gauw onafscheidelijk!
Sinds kort is Pip ook aan het fluiten. Eerst was hij heel stil en sliep hij veel. Maar sinds een zondag na een douche met de plantenspuit en lekker opdrogen in het zonnetje is Pip levendiger. Het leek wel of hij daarvoor in een dip zat.


*do*

16 oktober 2013, 09:29:01 #2 Last Edit: 16 oktober 2013, 09:42:10 by *do*
Zoals gezegd, Radha is het kneusje. Bij haar komt ook de megabacterie vandaan. Ze is heel zacht van karakter en wil met alle valkjes vriendjes zijn.

Kono is mijn mooie cinnamon witmaskertje en het grootste vriendje van Radha. Helaas is hij daardoor wel het ziekst vd andere. Samen met Radha wordt hij bijgevoerd.

Uli en Pinot komen van dezelfde kweker. Uli fluit al vanaf dat hij hier net was en Pinot is lekker ondeugend en kijkt graag naar je. Uli houdt van douchen met de plantenspuit en Pinot neemt graag een bad in de waterbak.

*do*

Apsu was dus mijn cadeau-tje. Hij is de jongste van het stel en erg op mij gericht.

Peta en Nula zijn er nog maar net, erg mooie dames en gelukkig zag ik ze vanmorgen eindelijk ook uit het bakje eten!

*do*

De derde grote montana kooi is onderweg. Mijn valkjes wonen dus gezellig bij mij binnen. Waar ze ook regelmatig los mogen om te vliegen.
Er wonen hier ook 2 hondenbeesten en mijn dochter heeft nog 2 grasparkietjes op haar kamer.
Een gezellige beestenboel!!

*do*

De vogels zitten lekker in het zonnetje, Pinot heeft alweer een bad genomen... Uli zingt zijn liedjes en Radha is wat actiever op het moment.
Soms horen ze de andere valkjes boven en dan roepen ze naar elkaar. Ben benieuwd wat ze van elkaar vinden straks!
Kan eigenlijk niet wachten...

En de kooi is al binnen, straks lekker inrichten!! Wel heel snel trouwens, fijn.

carco

Leuk dat je een dagboekje begonnen bent ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*do*

Haha! Dank je Caroline...

*do*

18 oktober 2013, 19:12:48 #8 Last Edit: 18 oktober 2013, 19:29:47 by *do*
Hier een foto van Pip, Pinot, Kono, Radha en Uli. Pinot zat heel eigenwijs ergens anders dan de rest.



Iets grotere versie...
http://imageshack.us/photo/my-images/706/euwz.jpg/

*do*

Is mijn cinnamon geelwang  popje misschien een man??
Ze loopt met haar vleugels wat wijd heen en weer op de takken in haar kooi. En roept daarbij. Dat is toch mannen gedrag dacht ik?
Zou wel verklaren waarom ze minder makkelijker is dan Peta, het cinnamon witmaskertje.

Radha haar antibiotica zit er op. We zijn nu 10 dagen verder met behandelen. Zie nog geen duidelijke vooruitgang bij haar en Kono...

En mijn jongste telg lijkt het aanhankelijkst, die lieve Apsu!

carco

Dit is geelwang eigen hoor: die denken vaker dat ze mannen zijn  ::)

Jammer dat je nog steeds geen vooruitgang ziet? Moest je ze weer laten controleren na de kuur?


Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*do*

Ja, eerst de fungizone kuur nog afmaken (3 weken in totaal) en daarna weer laten controleren bij de VA.

Wist ik niet van geelwangetjes. Radha is ook een geelwang. Maar die is juist heel lief en rustig. Eigenlijk is dat niet zo gek natuurlijk.
De kweker van Nula zei dat zijn geelwangen juist altijd heel makkelijk tam werden. Dus viel wel even tegen. Ze is niet de makkelijkste. Na ja... Ik zie het wel. Heb ze liever allemaal gezond straks!!

*do*

Nula is mijn grote uitdaging!!
Op het moment kan ik de kooi niet in met mijn handen of ze gaat druk fladderen en overal heen. Ik baal hier een beetje van, want Peta neemt haar gedrag over terwijl ze van zichzelf zo niet doet.
Ik denk dat ik vanmiddag maar een poos met haar op de wc ga zitten met trosgierst.
Echt jammer, want geen vd anderen deed zo "moeilijk". Dit gaat even duren...

*do*

Ik heb vandaag het idee dat Radha en Kono wat beter in hun verenpakje zitten. Ze lijken wat opgewekter gelukkig!!
Gaat het dan toch lukken om de megabacterie er onder te krijgen?!

carco

Klik op het plaatje voor onze site!