28 maart 2024, 14:16:56

megabacterie

Gestart door *do*, 9 oktober 2013, 13:21:28

« vorige - volgende »

*do*

9 oktober 2013, 13:21:28 Last Edit: 9 oktober 2013, 13:23:04 by *do*
Een van mijn valkjes heeft megabacterie samen met een bacteriele infectie.
(zie mijn voorstel topic)
Ze is er erg aan toe, ineens erg mager ook. Ben bang voor haar leventje... *sip*
Nu raadt de vogelarts in Vlaardingen aan om Fungizone te geven samen met een antibioticum. Weet het merk nog niet. Mijn man is de medicijnen nu halen.
Alleen nu staat mij iets bij over antibiotica en megabacterie... Ik heb de afgelopen 2 dagen veel lopen opzoeken op internet, dus weet niet meer precies hoe het zit. Maar dacht dat je juist geen antibiotica moest geven, weet iemand dit?
Ik heb 5 valkjes, twee grote kooien naast elkaar. Ze mogen geregeld samen los in de woonkamer.
Vind mijn andere valkjes sinds een paar uurtjes ook slechter uit hun oogjes kijken.
We gaan ze uiteraard allemaal behandelen, maar ik ben bang... Geef zoveel om mijn kleine vriendjes!

*do*

Sinds gisteren zijn we Radha trouwens aan het bijvoeren met Juvenile formula.

*do*

Radha moet dus fungizone samen met novadox krijgen de komende tijd. 10 dagen novadox en 21 dagen fungizone.

carco

Fungizone is voor de megabacterie. novadox ken ik niet ???
Klik op het plaatje voor onze site!




*do*

Ja,zo ver was ik ook. *glimlach*
Ik had alleen begrepen dat een antibiotica (dus de novadox in dit geval) de megabacterie zou doen verergeren.

carco

Dat geloof ik niet, maar het werkt er niet tegen. Maar dat wist je ook al ;)
Klik op het plaatje voor onze site!




*do*

Ok, dank je...
Ja, heb echt alles lopen lezen wat ik kon vinden de afgelopen 2 dagen. *oeps*  Ik draai soms door en dan ga ik echt helemaal op in iets.


Sanna

Wat mij bijstaat is dat Fungizone niet samen mag met Baytril, dat die elkaar tegen werken.

Sterkte met je valkjes, beterschap.

Groetjes, Sanna

Saar

Mijn valkjes hebben toen ook de megabacterie gehad, en giardia... Ik heb ze eerst tegen de giardia moeten behandelen, toen tegen de MB met fungizone, en toen weer medicijnen voor de giardia, en daarna weer de fungizone voor de MB.. Heb je een warmtelamp? Mijn valkjes Moby en Henkie waren er t slechtst aan toe, en deze zaten toen onder de warmtelamp. Moby heb ik toen heel lang moeten dwangvoeren... Ik heb toen alle vogels moeten behandelen, verstandig dat jij dat ook doet :) Ik hoop dat ze allemaal snel weer beter zijn!

*do*

10 oktober 2013, 09:15:57 #9 Last Edit: 10 oktober 2013, 19:47:19 by *do*
Dank jullie voor de beterschap wensen.

Ja, ik heb al een warmtelamp hangen gelukkig. Alleen ik heb z'n rode en heb het gevoel dat ze daarom slechter slapen s 'nachts vanwege het licht. Vraag mijn man denk ik om een keramische te halen. Hoorde ze iedere x zachtjes "praten".

Mijn Kono is er vandaag ook slechter aan toe helaas. *sip*

Vanmorgen de kooien extra goed schoongemaakt, kranten onderin in plaats van beukensnippers. Moet de poepjes nu steeds weghalen.
Ik heb veel hout in de kooien, stokken, ladders en schommels. En van die groene pedi perch zitstokken. Allemaal moeilijker te ontsmetten/schoonmaken. Hmm...

Suus91

Ontsmetten van stokjes helpt meestal in een heet badje. die Pediperch stokken ook maar wel goed afboenen met iets van een harde borstel om alle troep eraf te krijgen ;)
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

*do*

Zou dat genoeg zijn dan? Zo maak ik alles eigenlijk altijd wel schoon. Dacht alleen dat ik wat grondiger zou moeten zijn met die bacterie nu.

*do*

Ik sop wat af vandaag. Ik denk dat ze wat diarree hebben vd medicijnen.
Wel even naar de dierenwinkel geweest. Een leuk touwladder gekocht voor de ziekenboeg, valt in de smaak!

Radha voelt wat pittiger/levendiger met het dwangvoeren, dat is een goed teken.

*do*

Er wordt wat af gepoept en gesopt, maar heb wel het idee dat de bende wat levendiger is vandaag. *glimlach*
Ben echt dolblij als ik die megabacterie onder de knie krijg en ze er allemaal doorheen komen!!

*do*

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de Fungizone aan slaat? Weet iemand dat?
Ik vind Radha wel een taai poppetje, maar zou nu toch wel graag wat vooruitgang zien... *sip*