23 april 2024, 11:47:02

Florijn slecht zicht??

Gestart door Marian2011, 8 oktober 2013, 17:54:20

« vorige - volgende »

Marian2011

al 3x over heeft florijn van 7 wat meegemaakt in korte tijd...ineens s'avonds van haar slaapplek naar beneden donderen terwijl er echt niks gebeurd.
Soort van paniekaanval in de kooi en panisch fladderen terwijl er niks aan de hand is, waardoor in paniek op de grond valt en hard tegen de deur vliegt, en vandaag, ineens weer beginnen te vliegen als een dolle en nog nooit zo hard tegen de ramen aan vliegen, en zelfs goed verwond raakt maar nu gelukkig weer alles normaal doet....
Ik heb al nu een paar mensen dit horen zeggen; begint ze slechter te zien?

Zo ja, is er een manier om daar achter te komen? en wat als dat zo is, wat moet ik dan, want haar maatje Pi van 8 maand en zij, florijn dus van 7,5 jaar mogen er heel vaak uit, en gaat normaal gesproken altijd goed met vliegen op soms een lichte botsing met elkaar omdat Pi onvoorspelbaar vliegt soms, maar Florijn kan in het schemer gewoon overal goed op landen en zo, dus misschien dat ze wel een soort blinde hoek begint te krijgen, ??? maar wat moet ik hier nu mee ?? VA al wel een mailtje gestuurd over het uitgebreidde verhaal, ik vind het alsnog wat tegenstrijdig, of dat ze toch gewoon is geschrokken doordat Pi begon te vliegen of zo en dat florijn toch schrok van een bepaalde beweging en doordat Pi zo snel en zo vliegt dat ze even de weg kwijt was en doordat overal hard tegen aan knalde...ik weet het niet, want verder kan ik ook niks zien aan haar ogen wat betreft soort staar ofzo, en verder is gewoon alert en houd ze alles in de gaten en ziet ze dus alles en zelfs met schemer of donker als ze er uit is, vliegt en land ze normaal, maar ik voel wel dat er iets is met florijn en maak me grote zorgen vooral na vandaag, want zo erg heb ik het nog nooit mee gemaakt en was echt bang dat ze haar poot had gebroken of zelfs haar nek want zo hard ging dat en ze stond zelfs dubbel op haar pootje, maar dat deed ze later weer normaal neerzetten toen ze zich omdraaide naar mij en op mijn hand stapte na enige twijfeling, maar wel weer even bang was in de kooi toen ik haar op de zitstok wilde zetten wat ik weleens vaker doe als ik de kooi zelf in moet zetten, maar ja, na zulke harde knallen was ze zeker goed verward en bang, dus dat is ook wel een normale reactie...

ik weet het gewoon niet meer, maar denk wel volgende week haar mee te nemen naar de VA bij mij in de buurt, want ze is voor mij heel belangrijk!! en wil haar zo lang mogelijk bij me houden natuurlijk ..

groetjes Marian

Suus91

8 oktober 2013, 21:46:10 #1 Last Edit: 8 oktober 2013, 21:51:00 by Suus91
Is het alleen s'avonds dat je parkiet hier last van heeft? Albino's en lutino's zijn namelijk meestal nachtblind wat vaak tot paniek leidt. Wat je hier tegen kunt doen is een of meerdere nachtlampjes in de buurt van de kooi zetten. Eventueel is het een optie om de parkieten de nacht in een kleinere kooi te zetten om het risico op ongelukken wat te minderen

Mede omdat je zelf al aangeeft dat dit in de avonden gebeurd denk ik aan nachtblind. Heb hier zelf een albino die nachtblind is dus ik weet wat je bedoeld. Ook wanneer het donker wordt lamp aan en pas als ik ga slapen gaan de lichten hier weer uit
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky