29 maart 2024, 00:43:11

Hallo allemaal...

Gestart door *do*, 9 oktober 2013, 13:11:49

« vorige - volgende »

*do*

9 oktober 2013, 13:11:49 Last Edit: 9 oktober 2013, 13:29:15 by *do*
Ik ben do, dit is eerlijk gezegd mijn tweede account.
Eerste keer verwijderd, omdat ik er eigenlijk niet tegen kan om ergens aan "vast" te zitten (heb autisme).
Ondertussen heb ik 5 valkjes,
Pip mijn eerste een lutino,
Pinot mijn ondeugende albino,
Kono mijn mooie cinnamon witmasker,
Radha cinnamon geelwang (kneusje)
en Uli mijn bonte witmasker (absoluut een man)!

De reden dat ik weer wil kunnen posten (ben wel blijven lezen/leren hier) is, omdat Radha ziek is.
Gisteren was ik op de megabacterie uitgekomen na veel lezen op internet. Mijn man is met haar naar de vogelarts in Vlaardingen gegaan. De arst was het met mij eens, waarschijnlijk megabacterie.
Vandaag de uitslag Positief voor megabacterie en een bacteriele infectie erbij. *sip*
Ik ben er stuk van, was zo gelukkig met mijn valkjes!!
Vooral Radha is er zwaar aan toe, zo mager ineens.
Ik ga zo een post doen bij ziektes voor extra hulp en info...

*do* en mijn valkjes

*do*

Was aan mijn valkjes begonnen, omdat ik dat al een paar jaar wilde en ik mijn LOL een beetje kwijt was.
Ben dit jaar namelijk van 5 dieren naar 2 gegaan. Eerst overleed mijn oude kanarie, toen heel onverwachts mijn kater en daarna moest ik mijn hond ook in laten slapen. Hij was wel ziek dat wist ik, maar het ging heel snel ineens. En toen heb ik de beslissing moeten nemen om hem geen pijn meer te laten lijden. Hij is geeneens 3 geworden. Ik zit nog steeds in de rouw. Ik mis hem echt verschrikkelijk!!
Wilde de vreugde voelen van mijn vogeltjes en nu heb ik veel zorgen om ze... Ik vind het maar oneerlijk.

Mijn andere 2 honden liggen nu lekker warm allebei aan 1 kant van mij op de bank.
Pinot mijn ondeugende albino is nog steeds erg levendig en ondeugend. Pip was altijd al een vrij rustige vogel. En Uli fluit wel, maar vind hem wel anders.
Pip en Pinot zitten samen in 1 kooi en Kono, Radha en Uli samen in de andere. Die zijn zo lief met elkaar, heel knuffelig en verzorgend. Zitten vaak met zijn drieen naast elkaar, Radha in het midden.
Ik hoop met heel mijn hart dat we ze beter krijgen!!

*do*

11 oktober 2013, 16:56:23 #2 Last Edit: 11 oktober 2013, 16:59:36 by *do*
Ondanks mijn zorgen heb ik leuk nieuws. Ik ben al een hele tijd opzoek naar een mooi cinnamon geelwangetje. Laat ik die juist nu vinden!
Ze gaat net als het cinnamon witmasker popje (Peta) en Apsu de komende tijd boven wonen, totdat mijn andere valkjes absoluut genezen zijn.

Gisteren heb ik namelijk heel onverwachts ook een albino valkje van mijn man cadeau gekregen. Om mijn gedachten te verzetten. Hij heet dus Apsu. Het is een lieverdje!
Zo ga ik in 1 week vd 5 naar 8 valkenvriendjes.., de bovenverdieping wordt ineens een stuk interessanter!!

Ik denk dat het geelwangetje de naam Nula krijgt. *grote glimlach*

*do*

Nula en Peta zijn er! Vooral Peta is een schatje. Hele mooie dame-tjes zijn het, ben blij!!

*do*

Trouwens mijn Apsu is geen normale albino. Wat blijkt ik heb een heuse bronze fallow witmasker cadeau gehad!

Tamara8

Hoi!

Ik denk dat je dit beter bij dagboeken of verhalen kan neerzetten;) !

Leuk om te lezen:)

*do*

Hallo Tamara,

Leuk dat je reageert!
Het is misschien wel een idee ja... Alhoewel er toch niet zo veel verloop hier is op het forum, dus of het uitmaakt. *knipoog*
Maar ach, ik praat soms toch meer met/voor mezelf. LOL

carco

Ik denk dat als jet bij verhalen of dagboeken zet het wat overzichtelijker is voor iedereen omdat het dan bij het goede topic staat ;)
Wel leuk dat er ineens 3 valkjes bij zijn!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!