11 mei 2025, 06:02:58

Buddy's gedrag veranderd

Gestart door vanyascheide, 23 oktober 2013, 12:34:03

« vorige - volgende »

vanyascheide

Ik heb Buddy nu ongeveer 2 maanden. In het begin was hij erg lief, nu nog steeds hoor maar dat vind niet iedereen meer hier thuis. Ik pak hem nog even vaak eruit als voorheen en eigenlijk nu zelfs nog meer maar toch is ie ''chagerijnig''. Wanneer ik nog in bed lig en me moeder is beneden gaat hij heel erg krijsen. Wanneer ik er dan ben en hem uit zijn kooi haalt is ie even te tevreden en daarna gaat ie boos lopen doen. Dan bijt ie in me lip als ik een kusje wil geven of in me handen wanneer ik hem wilt aaien. Ik zelf vind dit niet een groot probleem want na een tijdje stopt dat wel weer. Het punt is dat me ouders er gek van worden en zometeen moet ik hem weg doen en dat wil ik echt niet want het is echt mijn maatje.
Mijn vraag is vraagt hij om aandacht? En zo ja is het dan het beste dat ik een vriendje voor hem erbij koop, zou dat het schreeuwen verminderen? En ik zag op internet dat een grasparkiet ook bij een valkparkiet kan in 1 kooi klopt dat?  Ik weet ook nog niet zeker of het een mannetje of vrouwtje is. Hij heeft kleine oranje wangetjes, niet heel fel gekleurd en ook niet echt een gele kop. Hij heeft ook geen egale staart veren maar er zitten allemaal stipjes op. Wie kan me helpen haha?

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Vanya

Rianne

Je valkje is zich heel erg aan jou aan het hechten. Een maatje er bij is altijd prima, maar dan wel een soortgenoot! Ik weet niet hoe oud je valkje is, maar het klinkt alsof je een pop hebt.

Suus91

Ik zou gewoon gaan voor een valkparkiet als je er 1 bij neemt. Grasjes zijn en stuk dominanter. En van mijn valkjes werdt continue opgejaagd door een grasje van mij. Hij werdt doodsbang voor haar en sindsdien leven de valken en grasjes apart
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

punky

Hier gaan de valkjes en grasjes prima samen. Wij hadden al 2 grasjes toen onze oudste valk erbij kwam. Hij  eas toen een wk of 8, maarwerd gelijk goed ontvangen door de grasjes. Werd  ook af en toe gevoerd door hun.
Maar je moet wel goed kijken naar het karakter van de vogels, die van ons waren best wel rustig. En als je er een nieuw grasje bij haalt dan ken je zijn karakter natuurlijk  niet. Het kan dus goed gaan maar het kan ook niet goed gaan maar dat is met een ander valkje erbij ook.  En grasjes zijn toch wel wat drukker en maken meer geluid dan valkjes..  Maar als je de keuze hebt dan zouvik lekker voor een soortgenoot gaan lijkt me fijner voor de valk. Succes

Suus91

Ik zou voor alsnog zeggen valkparkiet. Mijn Dobby kon alleen overweg met mijn valkparkiet sita maar sita en een vorige grasparkiet met elkaar opgegroeid dus ja in zo een geval weten ze misschien niet beter. Let wel dat deze vanaf baby met elkaar zijn opgegroeid
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky