11 mei 2025, 09:25:16

valkje 5 maand bijt ineens

Gestart door naladoodle, 14 oktober 2013, 22:25:38

« vorige - volgende »

naladoodle

Hallo lezers ,

Hier komen vast heel veel vragen over..
Maar ik heb een valkje genaamd Stewie een man , geboren 2 mei 2013.
Ruim 5 maand nu dus , nou is het zo dat Stewie aaien bij t kopje heerlijk vond , maar sinds 2 weken bijt die naar mn vingers als ik hem wil aaien..
Kan dit door een bepaalde periode zijn ?
Dan is mn volgende vraag , welk advies geven jullie om bijten af te leren en soms ineens als die op mn hand zit bijt die naar me vinger zonder ik hem aanleiding geef, negeren weet ik zo wie zo voor t afleren , hij bijt niet tot bloedens aan toe maar toch wel vijandig... ik lees dat sommige mensen ook blazen naar t kopje alsof ze een kaarsje uitblazen en nee roepen , zou je dit adviseren en waarom wel/niet ?

Voor de rest gaat alles prima , opstappen gaat goed hij is er graag uit , echter vandaag pas voor t eerst zich gewaagd aan een stukje appel die ik al weken aanbied , verder zit die het liefst bij mij dan dat die alles verkent , dit word steeds beter de bank word al wat intressanter :-)

Suus91

Het beste is om het gedrag te negeren.
Wat ik zelf altijd verder doe is slecht gedrag corrigeren en goed gedrag stimuleren dit ken dmv van je stem.
Verder kennen ze hier ook het woord foei.
Wat ik gedaan heb bij mijn bijtgrage man is vinger boven het hoofd houden zodat hij er niet bij ken. Als hij dan al dreigt met zijn snavel corrigeer ik dat, reageert hij normaal op de vinger beloon ik dat.

Inmiddels is hij hier al paar maanden en binnen een maand was het bijtgedrag weg, en wilde hij weer gekroeld worden.
Hij is nu stuk liever en wilt elke ochtend als ik hem uit de kooi haal een aai over zijn bolletje hebben
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky