Wie heeft er een paar ringen voor mij?

Gestart door Speedy, 20 februari 2004, 23:03:08

« vorige - volgende »

Speedy

Goedemorgen,

Ik heb straks misschien ook 3 (of meer) kleintjes,
maar geen ringen, ook niet besteld.
Ik ben niet lid van een vereniging.
En ik weet niet of ik na dit nestje nog meer nestjes krijg.
Het ringen heb ik ook nog nooit gedaan dus.
Het lijkt mij wel te gek als ze geringt zijn, want dan kan je altijd weten waar hij/zij vandaan gekomen is, mocht er iets gebeuren met wegvliegen of zo.
Als iemand nog ringen over heeft voor mij, tegen vergoeding, dan hou ik me aanbevolen, maar wel met duidelijke uitleg over wanneer en hoe ik dit moet toepassen.

Alvast bedankt,
    Trudie

Mandy

Tja Trudie als ik ze echt "over" had zou ik ze meteen toesturen, maar ik heb er al 11 naar Karin gestuurd, omdat haar ringen te laat kwamen, maar als zij er over houdt stuurt ze mij ringen terug als ik er tekort ga komen.  :)
Ik had er 75, nu dus 64, maar ik heb 9 koppels en ik weet niet wat er komen gaat, dus ik hou deze toch echt even bij me, sorry... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

21 februari 2004, 04:29:53 #2 Last Edit: 21 februari 2004, 04:31:36 by Paul
Hoi Trudie,

Ik heb zelf nog geen ringen alleen van vorig jaar heb ik er nog wel 5 over die ik van Mandy heb gekregen.
Ze hebben dan in elk geval een ring om alleen van vorig jaar.
Ik weet niet of je daar wat aan hebt?
Ik weet niet hoe snel je ze nodig hebt maar als je lid word van een vogelvereniging en je besteld met spoed ringen dan kunnen die er met 14 dagen ook zijn alleen kost dat wel extra.

Groetjes, Paul

Speedy

Bedankt,

Jammer.
Ja ik zal erover nadenken of ik lid wil worden.
Heb geen idee hoeveel zoiets kost.
En ringen met spoed kost al gauw 1 euro per ring extra, las ik.
Ik heb geen idee hoeveel ringen ik dan moet nemen ook.
Ik snap natuurlijk wel, dat jullie er al vaker kaas van hebben gegeten, en er veel meer hebben dan ik.
Dan praat je al gauw over een groter aantal.
Ik zal nog eens verder neuzen.

Groetjes,
   Trudie

Stijn dc

hello

ik denk dat als jij nog verder wil kweken later, het eigenlijk wel interessant is om lid te worden van een vogelvereniging. Het kost niet veel, en je krijgt er nog een tijdschift vanaan ook. (in belgie althans)
hier kost het z'on 18 € per jaar.

ringen met spoed bestellen is duur. 1 € per ring extra, en 15 € voor de spoedlevering. (althans weer in belgie dus :D)

SDC:D

Speedy

Bedankt Stijn,

Ik heb inmiddels al iemand gevonden, die mij aan een paar ringetjes kan helpen.
En ik ga wel eens informeren wat het dan kost om lid te worden, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet, omdat het toch meestal over andere vogels gaat, dan waar ik interesse in heb.
Dat is ook zo met een blad, hart voor dieren, ik koop hem heel af en toe, maar wil geen lid meer van zijn, omdat ik het niet altijd leuk vind wat erin staat.
En het is dan toch weer een abbonnement waar ik helemaal niet op zit te wachten, ik hou niet van verplichtingen.
Toch bedankt,

Groetjes,
   Trudie

Lieve

Hoi Trudie,

Leuk voor je dat je ringetjes kon bemachtigen. Ik ben benieuwd, maar ik denk wel dat Stijn gelijk heeft, het blijft bij jou niet bij 1 nestje. Weet je nog, eeuwige twijfelaar, van 1 naar 2 naar 3 ........... maar inmiddels is het aantal al behoorlijk opgelopen  :D  :D   :D  :D
Veel succes, trudie

Groetjes, Lieve

Paul

Hoi Trudie,

Ik ben ook pas lid geworden van een vereniging die alleen over kromsnavels gaat dus geen kanaries en vinken en dat soort vogels.
Het maandblad gaat dus ook alleen over parkietachtigen en papagaaiachtigen.
En de extra spoed ringen zijn daar 10 euro extra en als je er bijvoorbeeld 30 besteld is dat maar 33 cent per ring extra dus dat valt nog mee.
Maar gelukkig ben je voor dit nestje nu al geholpen en kan je op je gemak verder kijken wat je wilt.

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Paul,
Kan je me iets meer info geven over die vereniging? evt. met prijs.
Of een site ervan, als die er is?

Bedankt,

Trudie

Paul

22 februari 2004, 04:48:08 #9 Last Edit: 22 februari 2004, 04:55:56 by Paul
Hoi Trudie,

De prijs is dit jaar omhoog gegaan en is nu 26 euro en inschrijfgeld 3 euro.
Je krijgt dan elke maand hun blad en je kan ringen bestellen.
Op de ringen komen dan je initialen te staan ook dus bij mij staat er PW voor dat is ook wel leuk daar.
De ringen kosten normaal 35 cent en 2,50 administratiekosten maar bij een spoedbestelling komt er 10 euro bij dat gaat dus niet per ring maar per bestelling.
De site van PS-holland is http://users.bart.nl/~psittacu/
Ze gaan binnenkort samen met een andere vereniging begreep ik en de stichting die het blad uitgeeft en de ringen verzorgd vind je op www.euro-parrot.com
Dr Feld schijnt ook soms mee te werken aan hun blad en heeft laatst ook een lezing gegeven op hun verenigingsavond.
Ik ben er nu lid van geworden omdat ik ringen nodig heb en omdat ik hun blad wat meer op ons soort vogels gericht vind want bij de nbvv gaat het ook vaak over kanaries en vinken en daar heb ik niks mee.

Groetjes, Paul

Mandy

22 februari 2004, 04:52:19 #10 Last Edit: 22 februari 2004, 05:11:25 by Mandy
Fijn dat je nog aan ringen kon komen Trudie! :)
Nu maar hopen dat er mooie gezonde jonge valkjes gaan komen! :P

Ik ben lid van een plaatselijke vogelvereniging en betaal daar 30,00 euro contributie per jaar voor. Zij zijn aangesloten bij de NBvV en krijg ik dus elke maand het blad Onze Vogels en via hun kan ik ringen bestellen.
Voor de ringen betaal ik per stuk 0,35 eurocent en de behandelkosten zijn 2,50 euro. Voor een spoedbestelling nu moet je 1 euro per ring extra betalen!!! :o
Ik vond het heel moeilijk om te kiezen hoeveel ringen ik moest bestellen omdat ik geen idee heb hoeveel jongen ik dit jaar ga krijgen omdat ik met veel nieuwe koppels kweek. Dus ik heb maar gegokt, dat moet je toch ieder jaar doen, je kan ook goede en slechte jaren hebben. :-/

Maar omdat het binnen mijn vereniging en in Onze Vogels vrij weinig over parkieten gaat stap ik misschien wel over naar een parkietenvereniging, zal wel zien. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hello

ik krijg het blad: " de witte spreeuwen " aan, en dat eigenlijk niet vaak over parkieten, maar omdat ik ook in die andere vogels geinteresseerd ben, maakt me dat niet  zo veel uit :D

SDC:D

Speedy

22 februari 2004, 14:12:32 #12 Last Edit: 22 februari 2004, 14:13:18 by Speedy
Goedemorgen,

ok bedankt,

Groetjes,
   Trudie