5 mei 2025, 23:10:43

Kapot maken van voilere

Gestart door jens46, 2 oktober 2013, 15:32:18

« vorige - volgende »

jens46

Goedendag allemaal.

Heb nu een week twee valkparkieten in een hele mooie volière.
Deze is gemaakt van hout nu zal dat wel goed zijn maar het probleem is dat ze het nu aan het kapot maken zijn. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Ze hebben voldoende speeltjes en eten.
De volière heet romantiek en is te koop bij zooplus
Groetjes Knabbel en Babbel

mariejj

tja dat doen valkparkieten nou eenmaal  ;)  heb je ook takken van fruitbomen en wilgen (maar geen treurwilg) erin ?

Yens

Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

jens46

Heb nu takken van een knotwilg hopelijk helpt dat

jens46

ondanks de mooie takken nog steeds knagen aan de kooi jammer zeg als ze zo doorgaan heb ik binnen twee weken geen kooi meer over :'( Hopelijk gaat het snel over

Suus91

Heb je er al aan gedacht om iets van stalen plaatjes ervoor te schroeven zodat ze er niet meer bij kunnen?
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

jens46

Dat is inderdaad de volgende optie die we hadden bedacht. We dachten ons goed voorbereid te hebben op de valkparkieten maar niet dus. Volgende volière word van staal hahaha.

jens46

foto van de voliere

Saar

Ik heb een grote houten voliere, en ze knagen bij mij er ook aan... M'n vriend heeft er aluminium strip op gemaakt en nu kunnen ze net meer knagen ;)

Nadiine

Inderdaad aluminiumstrip is de enigste oplossing.

Valkparkieten en elke andere kromsnavel zijn echte knagers en slopen alles wat los en vast zit!

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html

jens46

ok super bedankt voor de reacties valt me trouwens wel op dat het geknaag alleen bij de schroeven zijn. Zouden ze daar misschien om knagen?