28 maart 2024, 22:09:28

Levi&Lara

Gestart door Mandytje, 24 september 2013, 00:25:59

« vorige - volgende »

Mandytje

Hallo allemaal,

Ik denk dat sommige mij nog wel kennen van een tijd terug haha.
& voor de mensen die mij nog niet kennen zal ik mij even voorstellen.
Ik ben mandy laarhoven 21 jaar oud en woon in Spijkenisse.
2 jaar lang heb ik valkparkieten gekweekt, voornamelijk bleekmaskers en witmaskers.
Nu ongeveer een half jaar geleden koos ik ervoor om het beroep nagelstyliste te gaan uitoefenen, en moest ik een keus gaan maken tussen dat of mijn vogels.
Uiteindelijk heb ik voor mijn werk gekozen en 1 koppeltje geelwangen Lara & Levi gehouden
Nu na een half jaar begint het weer te kriebelen en wil ik graag weer gaan kweken met mijn koppeltje.
Gelukkig mocht ik van mijn ouders boven op zolder een kooi neerzetten waar ze in alle rust kunnen verblijven.

Nu wat over mijn vogels.
toen ik lara en levi net had trokken ze totaal niet naar elkaar toe en dat vond ik wel erg jammer, maar sinds kort zitten ze elke dag te flikflooien met elkaar en zelfs ook te paren.
Levi is een erg drukke vogel en fluit de hele dag door.
Lara daar integen is heel rustig.
Toen ik mijn voiliere nog had, had levi een ongelukje gehad, hij zat namelijk heel vaak in een schommel van touw.
Op een dag keek ik goed en vond het al vreemd dat hij al 2 dagen op het zelfde plekje zat op de schommel.
Toen bleek dat hij vastzat met zijn pootje en had zijn eigen voetje eraf geknaagd.
Het was geen fijn gezicht en ik vond het heel erg.
Na een paar weken was het gelukkig heel mooi geheeld.
Ik dacht eerlijk gezegd dat hiuj niet meer geschikt was voor de kweek, maar nu ik heb gezien dat hij makkelijk op lara kan blijven zitten wil ik het gokje wel wagen.

In de toekomst zou ik misschien max 3 koppeltjes willen, maar niet meer zo als eerst, daar heb ik helaas de tijd niet meer voor.

Morgen ga ik ze overplaatsen naar de andere kooi en dan plaats ik ook een paar leuke fotos.


Suuús

Leuk, ik ben benieuwd naar foto's :)

Nadiine

Welkom terug! :D

Ook ik ben erg benieuwd naar de foto's en verhalen van Levi en Lara ;D

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html