29 maart 2024, 08:41:00

is dit wel goed?

Gestart door sandra71, 17 september 2013, 20:47:20

« vorige - volgende »

sandra71

heb sinds vrijdag een valkje van bijna 7 weken
sinds vandaag zit ie vaak op de grond van ze kooi eigelijk de hele dag al
als ie uit ze kooi is doet ie wel vrolijk en proberen te vliegen
hij krijgt nog 3 x pap per dag, vanmorge had ie geen honger vanmiddag wel

de eerste dagen zat ie wel op de stokken en nu dus niet meer

is dit normaal???

Lentemorgen

Weeg je hem dagelijks en hoeveel weegt hij nu? Is hij afgevallen?

sandra71

hij is niet afgevallen

hij is nog wel een beetje klungel als het om klimmen gaat dus hij is een paar keer van zijn stok gekukkeld, zou ie daarom op de grond blijven zitten??
gisteravond ook weer prima gegeten en tijd uit zijn kooi geweest

ik snap er niks van

gr sandra

carco

Normaal gesproken kan je een valkje van 7 weken allang af gaan bouwen met de pap. Dus zou beginnen met 2 keer te geven.
Jonge vogels zitten nog best vaak op de grond zonder rede, dus er hoeft niets aan de hand te zijn. Als hij verder alert is en regelmatig door de kooi klimt zou ik me er niet te veel zorgen om maken  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




sandra71

ok

hij/zij heeft nu net gegeten endat ging weer prima
heb m ff gewogen en weegt precies 90 gram en is vandaag 7 weken

heb nog een foto van zijn onderkant gemaakt kan iemand zien of het een vrouw of man is???
weet alleen niet hoe je een foto hierop zet dus dan mail ik m wel even

Lin

Weeg elke keer voor een voeding zodat je weet of het gewicht uiteindelijk omhoog gaat. Geef twee keer op een dag maximaal zes ml aan pap die op juiste temperatuur is.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Sandra het is wel apart dat je het advies krijgt om nog drie keer op een dag te voeden terwijl normaal bij een kweker het valkje bijna zelfstandig is en je dus dan pas het valkje zou komen ophalen (wat in de meeste gevoelen zo is). Maar daar zal dan wel een goede reden voor geweest dat daar niet op gewacht kon worden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

sandra71

de reden dat ik m al met 6 weken had is dat ie door zijn ouders kapot werd gepikt tot bloedens toe, die mensen hebben ze met de hand opgevoed en vonden dat ze na 6 weken naar nieuwe eigenaar mochten.. of ik het nou doe of die mensen dat maakt toch ook niet uit

toen ik daaar kwam zei die man dat ze ( het waren er 2) al begonnen met zaadjes pikken, maar hij gaf ze zelf dus ook 3 x per dag pap..

vroeger ( dan heb ik het over meer dan 20 jaar geleden) kocht je bij de dierenwinkel zo een grasparkiet of valk van een paar weekjes oud, die gaf je gesopt brood met melk en wat krachtvoer, en daar werden ze mee groot, toen had ik nog nooit van vogelpap gehoord..

gaat prima weer met m want hij rent als een gek door die bak (wrom doen ze dat eigelijk)
gisteravond hele avond uit ze kooi geweest en ipv dat ie lekker rond scharreld gaat ie op de bank zitten slapen haha

wanneer is de beste tijd om er 1 bij te nemen?

gr sandra

PeterT

Ik zal er pas een bij nemen als die helemaal luistert.

Vinger zitten
Terug in kooi zetten
Kroelen

De tweede valk die ik er bij nam is een beetje adhd.
Dus heeft die het van de ander opgestoken
Als ik die andere niet had, had ik deze na mijn idee nooit tam kunnen krijgen.
Wat een ellende ding was het de eerste paar maanden :)

Groeten Peter

Suus91

Even een opmerking. Je hoeft niet met een vogel te kroelen om er een 2e bij te nemen. Sommigen vogels houden hier absoluut niet van dus deze vindt ik een beetje misplaatst in dit rijtje.

En tja je hebt nu eenmaal valkjes die heel makkelijk tam te maken zijn en valkjes die wat meer tijd nodig hebben.

Mijn ervaring is dat ze met zijn 2en ook makkelijk tam te maken zijn. 2 durven er immers altijd meer als 1
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

sandra71

zit er toch aan te denken om er nog 1 bij te halen
deze is wel heeeel erg mensaanhankelijk
en hij is afgevallen weegt nog 84 gram

eet ook nog geen zaad en krijgt 2 x pap

als ie uit ze kooi is wilt ie alleen maar bij me zitten en verder niks

wat nu????

carco

Zo min mogelijk uit de kooi halen en uit je zicht zetten zodat ze gefocust op het eten wordt.
Klik op het plaatje voor onze site!