29 april 2024, 13:47:44

zaadjes in krop

Gestart door caroline123, 16 september 2013, 17:48:36

« vorige - volgende »

caroline123

ik heb gisteren een jong valkparkietje uit het nest gehaald van ongeveer 2 weken oud, moeder en vader keken er niet naar om. ik heb knus onder een warmtelamp gelegd en het eet wel, maar er zaten nog volledige zaadjes in de krop van in het nest en vandaag zijn die nog niet weg, het eten dat ik geef wordt wel verteerd, kan ik daar iets aan doen?

mvg caroline123

Lin

Hoe weet je zeker dat ze er niet naar om keken, hoe lang zaten ze al zonder voer? Ze gaan nl altijd rond die leeftijd meer van het nest af. Je kan hem eventueel terugzetten en kijken of ze gaan voeren. Mocht hij koud worden of aan het einde van de dag nog niks gehad hebben kan je wat pap geven. Zaadjes verteren vanzelf wel als en uiteindelijk pap blijft geven.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Ik ben het helemaal met Lin eens: je schrijft dat ze niet meer naar het jong omkeken, maar hoe komt de kleine dan aan zaadjes in de krop? Dan is hij toch gevoerd geweest?

Hoe gaat het nu?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




caroline123

ons valkje is nu al een week uit het nest en wordt gevoederd door mij. ik denk dat ik het goed doe, maar mijn vraag is nu of het genoeg bijkomt. hoeveel moet een valkje van bijna drie weken wegen?

jfvhl

22 september 2013, 20:07:20 #4 Last Edit: 22 september 2013, 20:49:08 by jfvhl
Hier heb ik dus geen goed gevoel over, terug zetten kan misschien niet meer, ik vraag me af of de ouders de kleine nog accepteren. Zou het toch even proberen, ik heb me ook vaak zorgen gemaakt of pa en ma hun taken wel goed deden, nou, de natuur regelt uitstekend zijn zaakjes. Mocht het kleintje niet goed zijn, dan kan je er vanuit gaan dat pa en ma het goed hebben ingezien of aangevoeld en terecht het kleintje verwaarlozen zodat het sterft. Wij mensen moeten niet altijd willen ingrijpen. Denk dat je nu wel wat te vlug bent geweest en de ouders geen kans hebt gegeven.
Zou de ouders en de kleine maar apart zetten en kijken wat er gebeurd. Hebben ze nog meer jonkies? Anders is het wel heel zielig en zullen ze zich een ongeluk hebben gezocht en nog zieliger.....
doe je best.
groet
Jantina

caroline123

het was een nestje van 4 eieren, waarvan 1 niet uitgekomen, 1 bijna en dan dood, en 2 waren goed uitgekomen, maar paar dagen later was er ook al eentje dood en het andere dat ik eruit heb genomen had het heel koud en was suf. dit is al de tweede nest waarvan de valkjes goed uitkomen en na een week dood liggen, daarmee kon ik het niet aanzien om terug alles dood te hebben. nu is heel heel levendig en eet heel goed , we zullen wel zien , ik heb er alle hoop in