28 maart 2024, 22:16:24

Saffier, the one and only..

Gestart door Lentemorgen, 13 september 2013, 16:58:50

« vorige - volgende »

Lentemorgen

13 september 2013, 16:58:50 Last Edit: 13 september 2013, 17:03:14 by Lentemorgen
Mijn lieve Saffier is twee weken geleden overleden, maar nu kan ik het pas aan om hem hier een plaatsje te geven.

Ik kreeg hem als klein hoopje ellende van net 5 weken oud. Zijn ouders hadden hem tot bloedens toe kaalgeplukt en hij was dan ook verschrikkelijk lelijk. Om dit te compenseren kreeg hij de naam Saffier. Hij groeide gelukkig op tot een prachtige valk.

Saffier floot 9 verschillende liedjes, kende ruim 30 woorden en geluidjes en sprak hele zinnen. Het was echt een unieke valkparkiet (al vind iedereen dat natuurlijk van zijn vogel). Hij was dus met de hand opgevoed en kende daarom geen sociaal gedrag naar andere vogels, vooral tot mijn eigen verdriet, want ik had hem graag gekoppeld aan een leuk popje. Hij was echter wel helemaal gek op mensen, ging mee onder de douche, zat uren bij je en de laatste maanden reiste hij in zijn eigen benchje vrolijk mee naar de andere kant van het land, waar mijn vriend woont en hij inmiddels ook zijn eigen kooi had gekregen. Iedere keer wist hij de trein weer op stelten te zetten met zijn vrolijke gefluit.

Tijdens zijn leven is Saffier diverse keren ernstig ziek geweest. Hij kon zomaar aanvallen krijgen waarbij de dierenartsen niets konden vinden. Het leek dan wel alsof hij geen lucht meer kreeg en hij werd ijskoud en kon zijn ogen niet meer open doen. Zijn nek zwol dan ook op. Binnen enkele minuten kon dit dan over zijn en zat hij weer vrolijk op zijn stok, tot schrik van het baasje. Gelukkig is hij hier uiteindelijk overheen gegroeid.

Helaas heeft hij op nog steeds onverklaarbare reden begin augustus van dit jaar zijn kniegewricht ontwricht. We zijn weken bezig geweest met het spalken en het genezingsproces, maar helaas is dit uiteindelijk niet gelukt. De pijnstillers werkten niet goed en omdat ik niet wilde dat hij zou lijden, heb ik de moeilijke beslissing moeten maken om hem in te laten slapen.

We missen hem verschrikkelijk. De stilte in huis is oorverdovend, de leegte enorm.
Nooit zal ik meer een vogel vinden zoals Saffier.

Saffier is 6 jaar oud geworden.

Liefde is loslaten..



Jeroenw

Heel veel sterkte ik ken hem van hier en op YouTube
Filmpjes groot verlies heel veel sterkte en kracht
Jeroen

*do*

Sterkte met het verlies van Saffier, was erg geraakt door je verhaal toen.